Kaarepere viadukt valmis plaanitust varem

Risto Mets
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Värske liiklussõlm ja viadukt ei muutnud Piibe maanteed küll lühemaks, kuid sõit läheb nüüd kiiremini.
Värske liiklussõlm ja viadukt ei muutnud Piibe maanteed küll lühemaks, kuid sõit läheb nüüd kiiremini. Foto: Margus Ansu

Jõgevamaal Kaarepere külje all kõrgub nüüd kolme lähestikku asunud raudteeülesõidukoha asemel üks suur viadukt. Uus liiklussõlm muutis kohalike elanike jaoks küll vahemaid pikemaks, kuid mis peamine – üle raudtee pääseb nüüd ohutult.

Raudteeviadukti tellinud maanteeamet on asjade käiguga rahul, tunnistas ameti Lõuna regiooni ehitusosakonna juhataja Oleg Lužetski.

Silla ehitanud Nordecon püsis Lužetski sõnul kenasti ligikaudu 5,1 miljoni eurose eelarve piires ning mis eriti tähelepanuväärne – viadukt valmis planeeritust peaaegu kaks kuud varem.

Autod pääsesid uuele liiklusobjektile juba septembri lõpus. Lähipäevil lõppevad viimased tööd teepiirete kallal ning siis kerkib praegu 50 kilomeetrini tunnis piiratud lubatud kiirus maanteedel tavapärase 90ni.

Ülesõidukohad kinni

Lužetski hinnangul on tööd Kaarepere viadukti juures hästi õnnestunud. Ainus mure seisneb tema kinnitusel selles, et sillale pealesõidud võivad mõlemalt poolt vajuda. «Risk on olemas, kuid oleme selleks valmistunud,» märkis ta.

Vajumine võib aja jooksul aset leida seetõttu, et pealesõitude muldkeha on väga mahukas: maantee on tõstetud seitse-kaheksa meetrit maapinnast kõrgemale.

Lisaks Piibe maantee raudteeülesõidukohale on praeguseks suletud raudteeületused ka Kaarepere-Palamuse ning Pikkjärve-Puurmani maanteel. Palamusele pääseb nüüd mööda silla Tartu-poolses otsas asuvat uut teed. Teeots Puurmani maanteele asub nüüd aga silla Kaarepere-poolses otsas. Mõlemad uued teed said asfaldi freespurust tolmuvaba katte.

Aegade jooksul on Kaarepere raudteeülesõidukohtadel juhtunud mitmeid rongi ja auto kokkupõrkeid, millest mõned on olnud ka traagilised. Auto- ja rongiteed selles kandis enam kokku ei puutu.

Uus ehitustanner

Samal ajal kui Kaarepere viaduktil käivad viimased tööd, on selle juurest Tartu suunas alanud uus ehitus.

Maanteeamet sõlmis 3,6 miljoni euro suuruse ehituslepingu aktsiaseltsiga TREF. Firma uuendab tuleva aasta sügiseks täielikult Piibe maantee Pikkjärve ja Tabivere vahelise 10 kilomeetrit pika teelõigu. Sellega saab maantee Tartu ja Jõgeva vahel täielikult uuendatud, sest mõni aasta tagasi valmisid uued teelõigud Tartust Tabivereni ning Kaareperest Jõgevani.

Lužetski sõnutsi käib praegu ettevalmistus tee-ehituseks. Juba on paika pandud tähtsamad kraavitruubid ning ehituse eest kaugemale kolitud maa sees asuvad sidekaablid. Suuremad tööd algavad kevadel.
Piibe maantee suundub Jõgevalt edasi põhja suunas. Alanud on uue tee projekteerimine Õuna külast kuni Jõgeva maakonna piirini, Vägevani.

Lužetski kinnitusel on see suhteliselt pikk ja keeruline teelõik. Projekteerimine võtab aega ning ehitus algab eeldatavalt alles kahe-kolme aasta pärast.

Vägevalt edasi läheb Piibe maantee juba maanteeameti Ida regiooni valdusesse. Sealne ehitusosakonna juhataja Rein Kuusk ütles, et esialgu ei ole ametil kavas maantee Lääne-Virumaa osas suuremaid uuendustöid ette võtta.

«Täpsemalt selgub see tuleval nädalal, siis istuvad koos peadirektorid ning arutavad teehoiukava,» sõnas Kuusk.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles