Ostukeskused võitsid tublisti külastajaid juurde

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Foto: Repro

Tartu ostukeskustest teeb suurimat käivet Lõunakeskus, enim kliente käib Tartu kaubamajas. Suurima hüppe on teinud moe- ja vabaajakeskus Tasku ning ka tervikuna on ostukeskuste külastatavus kasvanud.

2009. aastal aprillist septembrini loeti Lõunakeskuses, Taskus, Tartu kaubamajas ja Eedeni keskuses kokku 6,94 miljonit külastust, tänavu sama ajaga on keskused kogunud juba 9,55 miljonit külastust.

Kasv on tulnud peamiselt tänu Lõunakeskuse laienduse avamisele ja Tasku hoogsale arengule.
«Laiemalt võttes on konkurents jaemüügipirukale suurenenud, kuid samas on laienemiste ja Tartu kaubandusliku tõmbejõu suurenemisega ka üldine ostukeskuste külastajate arv kasvanud,» ütles Lõunakeskuse juht Jaan Lott.

Tema meelest on Tartus praegu hästi paika liikunud jõujoon mastaapse äärelinna ostukeskuse ning igapäevaste südalinna ostukeskuste vahel. «Kesklinn on olnud väga tubli ja järjest tublimaks läheb. Tartu patrioodina usun, et see on väga hea, kui on tugev kesklinn,» lausus ta.

Lott lisas, et kui Lõunakeskus poleks õigel ajal laiendusega valmis saanud, oleks sel praegu palju raskem kesklinnaga konkureerida.

Pärast Lõunakeskuse laienduse avamist 2009. aastal kasvasid aga märgatavalt nii selle külastatavus kui ka käive ning keskus suudab suuruse ja kaubavalikuga oma konkurentsieelist hoida.

Mõlema võit

Teiseks suuremaks kasvajaks on olnud 2008. aastal avatud ning esialgu üsna tagasihoidlikult alustanud moe- ja vabaajakeskus Tasku, mis on kahe aastaga klientide hulka ja käivet kahekordistanud.    

Kasvu taga on keskuse juhi Eveli Opmanni sõnul kontseptsioonimuutus: võeti suund saada eksklusiivsevõitu keskusest igapäevaseks ostlemisko-haks, kus on ka toidupood ja laiatarbekaubad. Ühes sisuliste muutustega suurendas keskus eelmisel aastal oma turunduskulusid pea kaks korda.  

Tasku jõudsast kasvust hoolimata on ka tema peamise konkurendi Tartu kaubamaja tulemused liikunud ülesmäge. «Tasku ei ole kasvanud meie arvelt ega meie nende arvelt,  pigem on tulnud kesklinna inimesi juurde ja mõlemad on võitnud,» ütles Tartu kaubamaja tegevjuht Marju Jeedas.

«Meie majas kohtab sageli kaubamaja kilekotte ja kaubamajas meie kotte. Käiakse mõlemas majas ja pigem me täiendame üksteist, kui võtame teineteiselt kliente ära,» kinnitas ka Tasku juht Eveli Opmann.

Neljast suurimast ainsana on 2009. aastaga võrreldes pisut kliente kaotanud Eedeni keskus, kuid muretsemiseks pole keskuse juhi Kaire Krevaldi sõnul põhjust, sest käive on püsinud enam-vähem samasugune ning mullusega võrreldes tänavu taas kasvanud. «Niisama ajaveetjaid on vähemaks jäänud,» märkis ta.

Ilmselt kõige vähem lihtsalt jalutajaid on Lõunakeskuses, mis jääb suurusest hoolimata klientide arvult pisut alla Tartu kaubamajale ja Taskule, kuid ületab 39,52 miljoni eurose kuue kuu käibega kaubamaja pea kaks korda ning Taskut ja Eedenit mitu korda.

«See tähendab, et Lõunakeskusesse tullaksegi enamasti selge eesmärgiga ostma, mitte lihtsalt aega veetma, kuigi ka ajaveetjaid on,» rääkis Lott.

Tasku laieneb

Suurematest ostukeskustest plaanib laienemist järgmise aasta jooksul üksnes Tasku: kevadeks ehitatakse kinni ala Tasku ja Plasku vahel ning lisandub umbes 2500 ruutmeetrit kaubanduspinda.

Lõunakeskus tahab selle juhi Jaan Loti selgitusel keskenduda sisu täiendamisele, näiteks tuua keskusesse juurde noortemoodi.

Kaubamaja on hiljuti saanud täiendust mitmete uute poodidega ja suuremaid muutusi plaanis pole. Ka Eedeni keskus koondab selle juhataja Kaire Krevaldi kinnitusel tähelepanu ennekõike praeguste klientide ja käibe hoidmisele.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles