Tartu Sadama laevastik otsib tööd

Jüri Saar
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Tõukurpuksiirile Tartu sel aastal veel tööd jagus, tiiburlaev Polaris aga tänavu vette ei saanudki.
Tõukurpuksiirile Tartu sel aastal veel tööd jagus, tiiburlaev Polaris aga tänavu vette ei saanudki. Foto: Sille Annuk

Kas Pegasust tabab juba aasta kuival seisnud Polarise saatus? Kas parvlaevast Koit saab ujuvrestoran? Kas puksiirile Tartu leiab eelolevaks hooajaks rakendust? Sadamajuht Peeter Kukel peamurdmist jagub.



Samal ajal kui Tartu Sadama hoovil monteeritakse kokku uut riigi tellitud reisipraami, mis hakkab sõitma Laaksaare sadama ja Piirissaare vahet, ja mitu ettevõtjat peavad plaani soetada Ettevõtluse Arendamise Sihtasutuse toel Emajõele uusi laevu, on Tartu Sadama põlise laevastiku tulevik hämar.



Tartu Sadama juht Peeter Kukk on septembrist saadik mitut puhku palunud Pegasuse ja üldse sadama laevastiku tulevikku puutuva intervjuu ilmumist edasi lükata. Midagi kindlat ei ole, ehk aeg toob arutust, on olnud põhjendus.



Nii ka nüüd, pühade eel, kui Kukk osutas, et võibolla Pegasus siiski ei jää seisma, kuigi Atlantise juht Olga Aasav pole pärast senise nelja-aastase rendilepingu lõppemist uue tegemisest huvitatud. Tema on Tartu linnavalitsuse heakskiidul ja SA Emajõe Jõeriigi kaasabil ostmas restoranlaeva.



Postimehes on ka ettevõtjad Ilmar Metsanurk ja Aleksei Saal teada andnud laevade soetamise plaanist: nad tahavad osta terve laevastiku – kaks tavalist jõelaeva, ühe kruiisilaeva ja veel ka veetakso.



Kuhu minna?


Kuke sõnul on Pegasuse vastu teineteisest sõltumatult huvi tundnud kaks inimest, kelle idee on sarnane: lõbusõidud, mitmesugused üritused laeval. Kuid konkreetsust on seni veel vähe.



Tartust Piirissaarele regulaarreise teinud Polaris jäi kuivale siis, kui Piirissaare-sõitudelt kadus riigi dotatsioon.



Suurimaid Polarise vastu huvi tundjaid on seni olnud soomlasest ettevõtja Oiva Pohjaranta, kes 2007. aastal tegi ettevalmistusi kümneks Tartu–Pihkva reisiks. Paraku tuli kuu pärast asjakohase taotluse Pihkvasse läkitamist sealt vastus, et Pihkva sadam ei ole valmis laeva vastu võtma.



Ei ole suur uudis, et Tartu Sadam on vinduma jäänud just nimelt pärast seda, kui Rein Kilgi järjekindlad katsed Venemaaga reisi-, aga eeskätt kaubavedusid käima saada Vene poole vastumeelsuse tõttu liiva jooksid.



«Poliitiline situatsioon ei soodusta läbirääkimisi Tartu–Pihkva laevaliini taasavamiseks,» on kirja saanud ka Tartu Sadama värskes tutvustuses.



Peeter Kukk sõnas, et Eesti poolel ei olegi Tartu laevadel suurt kuhugi sõita. Kaubavedu jõge mööda pole otstarbekas. Reisilaevadele on vähe sildumiskohti ja paraku on atraktiivseid puhke-, söögi-, turismi- ja vaba aja veetmise kohti vähe.



Ta nentis, et Piirissaarel on turismi infrastruktuur olematu ja ega kohalikud turiste saarele nii väga soovigi.



Pole mingit kindlust, et Polaris uuel hooajal vette ja sõitma saab.



Koit restoraniks?


Seni Piirissaare sõite teinud reisiparvlaeva Koit edasine kasutus on ebaselge. Peeter Kuke sõnul saab see alus palju rahvast peale võtta ja sünniks ümberehituse järel ujuvrestoraniks. Seni pole aga ükski ettevõtja sellise ettepanekuga tulnud ja sadamal endal ei ole restorani pidamise huvi olnud.



Veel ei ole teada ka, milliseks kujuneb kahe praami ja puksiiri Tartu rakendus. Viimasel viiel aastal on need tegutsenud süvendustöödel Peipsil ja Lämmijärvel, vedanud Värskas ravimuda ja olnud abiks Piirissaare ja Laaksaare kai renoveerimisel. Uue hooaja kohta plaane pole.



Viimastel aastatel kuni viis miljonit krooni käivet teinud Tartu Sadamas on tööl kaksteist inimest, neist viis laevajuhti. Kukk vaatab uude aastasse siiski optimistlikult, sest uue laevandushooaja alguseni on veel aega ja aega on ka ideede edasiarendamiseks.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles