Päevane reis jättis Tallinna-Tartu lennukid pea tühjaks

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Reisijate arv Tallinn-Tartu liinil.
Reisijate arv Tallinn-Tartu liinil. Foto: Graafika: Kaido Linde

Tartu lennujaama septembrikuu statistikast ilmneb, et Estonian Airi 33-kohaline Saab sõitis Tallinna ja Tartu vahet keskmiselt 5,5 inimesega pardal. Päris reisijateta pole lennuk siiski sõite teinud, kõige vähem on olnud pardal kaks klienti. 

 
Tartu lennujaama juhataja kohusetäitja Andres Taimla ütles, et reisijate arvust saab järeldada vaid üht: praegused lennuajad ei sobi.

«Sellise graafikuga reisijaid pole. Ma loodan, et Estonian Air teeb sellest omad järeldused ja otsib reisijate jaoks sobivamaid kellaaegu,» lisas Taimla.

Ootuspärane langus

Veebruari lõpus Tallinna ja Tartu vahel lende alustanud Estonian Air hakkas esialgu lendama graafiku järgi, millega sai varahommikul Tartust Tallinna ning hilisõhtul Tartusse tagasi. Nii jõudsid Tartust lendajad mugavalt Tallinnast algavatele jätkulendudele.

5. septembrist tõstis Esto­nian Air aga hilisõhtused ja varahommikused lennud ajutiselt päevasele ajale, tuues põhjuseks kiired ümberkorraldused firmas.

Pärast graafikumuudatust on märgata ka selget reisijate arvu vähenemist – septembris lendas Tallinna ja Tartu vahet 243 reisijat ehk ligikaudu poole vähem kui kuu aja eest augustis.

«On läinud täpselt nii, nagu arvasime: see teenus, mida päevasel ajal pakume, ei ole mõeldud sellele sihtrühmale, kes on Tartust lendajad,» ütles Estonian Airi juhatuse liige Rauno Parras.

Ta rõhutas, et Estonian Air ei teinud algusest peale muudatusi graafikusse usus, et päevased ajad võiksid olla reisijatele sobivamad.

Graafikut muudeti muudatuste tõttu ettevõttes, need sundisid firmat valima, kas lennata paar kuud Tartusse päevasel ajal või üldse mitte.

Novembrist alates hakkab Estonian Air Parrase kinnitusel lendama Tartusse taas saabumisega hilisõhtul ning väljumisega varahommikul. Suve lõpus arvas Parras veel, et Estoniain Air hakkab Tartusse  lausa kaks korda päevas lendama – nii öösel kui päeval –, nüüd taastab firma esialgu vaid öised lennud.

«Olin optimistlik, et võiksime kaks-korda-päevas-graafikuni jõuda varem. See plaan jääb alles siiski pikemas perspektiivis. Esialgu taastame öised lennud,» rääkis Parras.

2000 ja enama ootus

Estonian Airi Tartuga seotud lende mõjutasid septembris ka probleemid ühe Saabiga, mis linnuga kokkupõrke tõttu seisis Peterburis ning mille varuosa saabumine võttis aega. Sel ajal teenindas Estonian Air lende ühe Saabiga ning Tartust jäid lennud ära 21., 25., 27. ja 29. septembril.

Siiski Tartuga seotud lendude septembrikuu statistikat ärajäänud lennud märgatavalt ei mõjutanud. «Väiksem reisijate arv oli ikkagi sõnum ebasobivatest väljumisaegadest,» nentis Parras.

Tartu lennujaama juhataja kohusetäitja Andres Taimla avaldas lootust, et kui Estonian Air muudab oma lennuajad taas reisijatele sobivamaks ning 30. oktoobrist alustab Helsingi-Tartu lende ka Flybe Nordic, muutuvad Tartu reisijaarvud taas rõõmsamaks.

«Tahaks loota, et edaspidi algab reisijate koguarv kuus taas 2000st ja edasi,» lausus Taimla.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles