Sangar tahab müüa rohkem Euroopasse

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Lillakad särgid liinil on allhankega tehtavad kehakatted Rootsi tuntud firmale Stenströms, mille särke kannab ka Rootsi kuningas. Sangari juhatuse esimees Gunnar Kraft (paremal) ja turundusjuht Raul Saks näevad, et tulevikus allhangete osakaal firma toodangus väheneb.
Lillakad särgid liinil on allhankega tehtavad kehakatted Rootsi tuntud firmale Stenströms, mille särke kannab ka Rootsi kuningas. Sangari juhatuse esimees Gunnar Kraft (paremal) ja turundusjuht Raul Saks näevad, et tulevikus allhangete osakaal firma toodangus väheneb. Foto: Sille Annuk

PTA pankrot, mitte just parimad ajad Baltikas – kuidas läheb Tartus tegutseval särgitootjal Sangaril? «Stabiilselt. Suutsime masu üle elada ning näeme ees järkjärgulist kasvu,» ütleb Sangari juhatuse esimees Gunnar Kraft. 

Majanduslanguses kahanes küll Sangari kasum kordades ning püksirihma pingutati hoolega, kuid langus ei mõjutanud Sangarit Krafti sõnul nii palju kui laiatarberõivaste tootjaid. «Me teeme kvaliteetsärke ja meie tarbijaskond pole nii hinnatundlik,» selgitas ta.

Samuti polnud ettevõttel kukil suuri laene. «Nii et tulime päris hästi raskest seisust välja,» nentis Kraft, kes on eriti rahul sellega, et firma sai hakkama suurema koondamiseta.

Raskel ajal alles hoitud töötajad on praegu firmas äärmiselt hinnas. «Tänaseks seisame taas silmitsi tööjõupuudusega. Kui küsida, miks te rohkem ei ekspordi, siis tööjõupuudus on kindlasti üks põhjus,» ütles Sangari turundusjuht Raul Saks. Kas või homme võtaks firma tööle 40 uut õmblejat.

2/3 ja 1/3 vahetusse

Kolmandiku ettevõtte toodangust moodustavad Sangari oma margitooted – mõõdusärgid, kollektsioonid ning vormirõivad kõikvõimalikele teenindavatele töötajatele taksojuhtidest ja automüüjatest pilootide ja telleriteni.

Kaks kolmandikku toodangust aga valmib allhankena välismaa tuntud kaubamärkidele: Etonile, Stenströmsile, Ma­rimekkole ja Filippa K-le. Neist Stenströms on näiteks kaubamärk, mille särke kannab ka Rootsi kuningas. «Võib juhtuda, et Rootsi kuningas on kandnud Tartus tehtud särki. Vähemalt sama kaubamärki ta kannab,» nentis Kraft.

Kuulsatele kaubamärkidele allhanke tegemine on küll tulus ja ka meelitav usaldus Tartu särgitootja kvaliteedi suhtes, kuid jätkusuutlikuks Sangari juhid seda ei pea. «Varem või hiljem tuleb päev, mil me ei suuda enam allhankes konkurentsivõimelised olla kas näiteks palgaralli tõttu või muul põhjusel,» ütles turundusjuht Saks.

Seetõttu on Sangari eesmärgiks suurendada aasta-aastalt oma kaubamärgi särkide osakaalu toodangus ning kasvatada Sangari tootemargi tuntust Euroopas.

«Kvaliteedilt oleme särgitootjate tipus, kuid see kvaliteet on vaja ka brändina maha müüa. Inimesele peab selgeks tegema, miks see särk on 100 eurot väärt,» rääkis Saks. «Aga see kõik võtab aega,» lisas ta.

Sangari särkide müügile välismaal on turundusjuhi Raul Saksa sõnul plaanis hoogu juurde anda ka uue veebipoe avamisega selle aasta lõpus. «Kui see valmis saab, on see parim särkide veebipood maailmas neist, mida meie oleme näinud,» ütles Saks.

Uus veebipood

Uues veebipoes saavad ostjad kasutada ka eestlaste loodud virtuaalset proovikabiini fits.me, millega Sangar augustist alates koostööd teeb.

Turundusjuhi Saksa selgitusel annab veebipood Sangarile võimaluse võita juurde tuhandeid kliente kõikjalt maailmast.

«Tundub, et praegu on kõige raskem aeg üle elatud ja võib oodata stabiilset kasvu, kuid kergendatult ei saa kunagi hingata,» lisas ettevõtte juht Gunnar Kraft.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles