Praam paneb Tallinna–Tartu tee kinni

Vilja Kohler
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Selline näeb praam välja tootja eskiisil.
Selline näeb praam välja tootja eskiisil. Foto: AFP / Scanpix

Ööl vastu reedet Tartust Tallinna ja vastupidi sõitvatel inimestel tuleb varuda kas palju aega või kasutada Piibe maanteed, sest siis veetakse pealinnast ülikoolilinna suurt praami.


Uuest kevadest Piirissaare rahvast ja väikesaare külalisi sõidutama hakkava praami kaks suuremat osa tõstab selle ehitaja Reval Shipbuilding OÜ täna päeval veoautodele.



Seitse meetrit laia ja 32 meetrit pika aluse osasid veda-vad kaks sõidukit hakkavad Tallinnast Paljassaare sadamast koos kolme saateautoga liikuma keskööl, teatas Reval Shipbuilding OÜ kommertsdirektor Sergei Netšajev.



Kulub mitu ööd


Maanteeamet lubab praami osi maanteel vedada öösel kella ühest hommikul kella viieni. Suurte mõõtmega aluse osi toova ühe auto koorma laius on seitse meetrit ja pikkus kokku 40,5 meetrit. Teise auto koorma laius on 7,1 meetrit ning pikkus ühest otsast teise 25,5 meetrit.



Vedamise ajal korraldab maanteel liiklust politsei, kes vajadusel laseb suure veose sappa tekkinud autod mööda, ütles maanteeameti pressiesindaja Tiina Reismann.



Netšajevi sõnul on täitsa kindel, et kahest suurest veoautost ei pääse keegi ka parima tahtmise korral omapäi mööda. Maanteeameti nõue on ka see, et sildadel ja viaduktidel ei tohi peale suurt lasti vedavate autode teisi sõidukeid olla.  Neis kohtades pannakse liiklus ülesõidu ajal kinni.



Seega: ööl vastu reedet on  Tallinna või Tartu poole mõistlikum sõita Piibe maanteed pidi.


 «Arvan, et ühe ööga praam Tartusse ei jõuagi,» ütles Netšajev. Sel juhul teeb veok mõnes suuremas kohas hommikul peatuse ja sõidab edasi alles järgmisel ööl.



Et tegemist on väga suure lastiga, võib selle kohaletoimetamiseks kuluda ka kolm ööd. «Kui veos jõuab Tartu piirile laupäeva hommikul, siis tuleb oodata järgmist ööd, et saaks sõita Ropka linnaossa,» selgitas Netšajev.



Praami kaks väiksemat osa sõidutatakse Tartusse ööl vastu teisipäeva ehk 16. detsembrit. Ka siis on Tallinna–Tartu maanteel liiklemine keerulisem.



Eeltöö on tehtud


Tartus tuuakse praam Ropka linnaossa ASi Tartu Sadam valdustesse, kus Reval Shipbuildingi töötajad aluse kokku panevad. Juba kolmapäeval sõitsid selle laevaehitusfirma mehed Tartusse, et suure veose vastuvõtuks viimaseid ettevalmistusi teha.



 Laaksaare ja Piirissaare vahet uuel kevadel sõitma hakkav üle 130 tonni kaaluv praam ehitati riigi tellimusel. Just Peipsi oludega arvestava kuni kümme sõlme tunnis sõitva aluse süvis on 90 sentimeetrit.



Maksimaalselt 50-tonnise kandevõimega praamile mahub 50 reisijat ja neli meeskonnaliiget.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles