Tartus selgusid veemoto Eesti meistrid

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Viljandis maailmameistriks tulnud Sten Kalder pidi seekord Annika Suuki paremust tunnistama.
Viljandis maailmameistriks tulnud Sten Kalder pidi seekord Annika Suuki paremust tunnistama. Foto: PEETER KÜMMEL/SAKALA

Väga kõrgetasemelises konkurentsis selgusid laupäeval Tartus Eesti meistrivõistluste III etapil tänavused Eesti meistrid veemoto ringrajapaatidel.

Anne kanalile oli kogunenud nii mitmegi paadiklassi maailma eliit. Näiteks paadiklassis T-550 oli stardijoonel vaid kolm võistlejat, aga kohal oli käesoleva aasta maailmameister, MM-i kolmas ja EM-i kolmas. Sama oli olukord ka teistes paadiklassides. Seega nägid suhteliselt heades ilmastikuoludes võistlusi vaatama tulnud asjahuvilised tipptasemel võidusõitu, kus ei puudunud ka traagikat ning põnevust.

S-550 paadiklassis juhtis Mikk Joala enne viimast Eesti MV etappi ja medalile jõudmiseks oli tal vaja tulla vähemalt kolmandaks. Kuldmedali võitmiseks oleks pidanud ta olema vähemalt ühest oma Läti konkurendist eespool. Aga teisiti läks. Esimese ringi lõpul tegi Mikk Joala paadiga korraliku uperpalli ja võistlusel tulemust ei saanudki. Tartu etapi võitis maailmameister Ott Joala aga Eesti meistriks tuli lätlane Gints Rozenbergs.

S-550 Tartu etapp:

1. Ott Joala EST

2. Reinis Musts LAT

3. Gints Rozenbergs LAT

S-550 Eesti MV

1. Gints Rozenbergs LAT 41

2. Ott Joala EST 40

3. Harri Lehti FIN 34

    Reinis Musts LAT 34

Kokku võistles paadiklassi S-550 Eesti MV-l 10 pilooti.

Juuniorite paadiklassi võidusõit oli viimaseks juuniorite klassi võistluseks Viljandi noorpiloodile Matthias Agurile. Käsolev aasta oli talle üliedukas. MM-i pronks, Euroopa meister, Balti meister ja Eesti meister. Palju paremini enam ei või minna. Tartus pidi ta aga seekord alla vanduma MM-i ja EM-i hõbemedalivõitjale Venemaa piloodile Artem Nikitinile.  

JT-250 Tartu etapp:

1. Artem Nikitin RUS

2. Matthias Agur EST

3. Timofy Nikitin RUS

JT-250 Eesti MV

1. Matthias Agur EST 57

2. Artem Nikitin RUS 50

3. Brandon Timofejev EST 43

Kokku võistles paadiklassi JT-250 Eesti MV-l 22 pilooti.

T-550 paadiklassi maailma eliidi kihutamises oli teistest edukam Aivar Kommisaar, kes sõitis teises stardis valelt poolt poid, sai selle eest karistada ja suutis ikkagi kogu võistluse võita ning tuli sedasi Eesti meistriks.

T-550 Tartu etapp:

1. Aivar Kommisaar EST

2. Art Raudva EST

3. Alexei Bychkov RUS

T-550 Eesti MV

1. Aivar Kommisaar EST 40

2. Art Raudva EST 32

3. Andis Cikulis LAT 17

GT-30 paadiklassis selgus Eesti meister esimest korda, sest neljataktiliste mootoritega paadiklass on ka rahvusvahelises mõttes üsna uus. 

GT-30 Tartu etapp

1. Tuukka Lehtonen FIN

2. Jüri Jõul EST

3. Riku Virtanen FIN

GT-30 Eesti MV

1. Jüri Jõul EST 57

2. Tuukka Lehtonen FIN 37

3. Riku Virtanen FIN 30

   Carl Pihor EST 30

O-klassis Eesti meistrivõistluste medalitele ei võisteldud. Siiski oli kohale tulnud neli võistlejat, kes oma kiirete paatidega tõid vaheldust pealtvaatajatele. Eesti Veemoto Liidu juhatus peab veel otsustama, kas seda võistlust lugeda O-250 paadiklassi Eesti meistrivõistlustena.

O-klass

1. Esa Rytkönen FIN 800

2. Lembit Aaslav-Kaasik EST 400

3. Vadim Ushakov RUS 300

Eesti tänavuse aasta Eesti veemoto ühe edukama paadiklassi OSY-400 Eesti meister selgus juba pärast Annika Suuki esimese stardi võitu. Siiski jätkas ta ka järgmistes startides ning võitis Tartu etapi maailmameister Sten Kalderi ees.

OSY-400 Tartu etapp

1. Annika Suuk Tallinn

2. Sten Kalder Tartu

3. Raivo Peetsmann Tartu

OSY-400 Eesti MV

1. Annika Suuk Tallinn 60

2. Sten Kalder Tartu 49

3. Rasmus Haugasmägi Tartu 35

Hooaja lõpetas juba traditsiooniline «Isad ja pojad, emad ja mehaanikud» võidusõit, kus osales 9 pilooti. Selle võitis juba teistkordselt Viljandi piloot Tõnis Laur.

Isad ja Pojad

1. Tõnis Laur 

2. Air Raudva

3. Rasmus Haugasmägi 

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles