Tartlased katsetavad linnaliinibussides vabakäepiletit (1)

Jüri Saar
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Glein Kiissa on Jiffi piletisüsteemi proovinud juulist saadik ning on rahul nii selle mugavuse kui ka töökindlusega. Tõrkeid siiski veel esineb, möönis ta.
Glein Kiissa on Jiffi piletisüsteemi proovinud juulist saadik ning on rahul nii selle mugavuse kui ka töökindlusega. Tõrkeid siiski veel esineb, möönis ta. Foto: Sille Annuk

Jiffi nime kandvat ja nutitelefoni rakendusena toimivat piletimüügisüsteemi on Tartu bussides katsetatud juulist saadik. Senine kogemus on olnud nii hea, et tänasest hakkab arendaja koostöös Tartu linnavalitsusega seda proovima ligi 1600 bussisõitja abiga. Jiffi on esialgu loodud Androidi tarkvaraga telefonidele.

Üks senises katserühmas osalenu, sage bussisõitja Glein Kiissa hindas, et Jiffi on mugav ja mõistlik ning 98-protsendise tõenäosusega ka töötab. 

Suurem hulk kasutajaid

«Olen proovigrupis olnud algusest peale, selle aja jooksul olen näinud programmi arengut, on olnud neli-viis versiooni ja selle käigus tarkvara kasutusmugavus ja töökindlus on tunduvalt paranenud,» rääkis IT-valdkonnas töötav Kiissa. «Telefone on erinevaid ja tõrkeid võib tulla. Android ka pidevalt uueneb. Kahe protsendi sisse mahub, kui bussil andur ei tööta või on muu tehniline tõrge. Kui seda võimalust ei oleks, siis piiksutaksin ikka Tartu bussikaarti tuvasti juures.»

«Ajujahi» telesaatest alguse saanud Jiffi rakenduse idee on, et nutitelefoni laaditud äpp registreerib automaatselt sõidu: nii bussi sisenemise kui sellest väljumise. Kõigisse Tartu bussidesse on paigaldatud andurid, mis peavad tuvastama, et Jiffi kasutaja on bussis, ja kui on, müüb süsteem talle automaatselt pileti või registreerib sõidu.

Tartu ühistranspordi arendusjuht Veronika Kallaste ütles, et suvel alanud katsetus läks väga hästi, kuid proovirühmas oli alla 80 inimese. Nüüd proovitakse, kuidas süsteem saab hakkama suurema kasutajate hulgaga.

Kõigisse Tartu bussidesse on paigaldatud andurid, mis peavad tuvastama, et Jiffi kasutaja on bussis.

Huvi on suur, sest esialgu plaanitud tuhat beetaversiooni katsetajat kogunes esimese registreerimispäevaga. Üheks ahvatluseks võis olla tasuta bussisõit. Siinkohal tegi Kallaste väikese märkuse, et kel ostetud perioodipilet ja kasutamine poole peal, ei ole siiski võimalust selle kasutamist peatada. Reedeks oli kogunenud juba 1600 huvilist ja registreerimine pole veel suletud.

Jiffit arendava OÜ Turnit tegevjuhi Andres Birnbaumi sõnul on suurim raskus selles, et telefonitootjad püüavad energiasäästu huvides akukasutust hoolikalt kontrollida ja telefonid on seatud nii, et aku tühjenedes hakkavad need teatud funktsioone välja lülitama. Näiteks ka Bluetoothi ühendust, mis on Jiffi toimimiseks hädavajalik. 

Jiffit tulebki kohandada nii, et see sobiks võimalikult paljude telefonitüüpidega. Seni on üks murelaps olnud soodsa hinnaga Huawei telefonid, mille aku mahutavus on väiksem.

Tähelepanu, Bluetooth!

Kallaste tõi välja, et enamik proovijaid on seni arvamusel, et soovitaksid Jiffit ka sõbrale. 

Nendele, kes tänasest hakkavad proovima beetaversiooni, tuletas ta meelde, et kindlasti tuleb end kasutajaks registreerida, rakendus on vaja alla laadida ja aktiveerida. Rakenduse olemasolu üksi ei anna tasuta sõidu õigust. Ja Bluetooth peab olema sisse lülitatud.

Kommentaarid (1)
Copy
Tagasi üles