Kingiks saadud hübriidauto aitab kutseõppuritel kiiremini meistriks saada

Mari-Liis Pintson
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Tartu kutse­­hariduskes­­kuse teise kursuse keretehniku eriala õpilased nägid koolile kingitud hübriidautot eile esimest korda. Peagi avaneb neil võimalus selles klassis ka õppima hakata.
Tartu kutse­­hariduskes­­kuse teise kursuse keretehniku eriala õpilased nägid koolile kingitud hübriidautot eile esimest korda. Peagi avaneb neil võimalus selles klassis ka õppima hakata. Foto: Sille Annuk

Ajal, mil elektri- ja hübriidautode kasutamine järjest kasvab, on tulevasi autoremontijaid õpetavatel koolidel keeruline tehnoloogia arenguga sammu pidama. Vähemalt Tartu kutsehariduskeskus ei pea tänu kallile kingitusele enam hübriidautot õpilastele kaugelt näitama.

Tartu kutsehariduskeskuse autovaldkonna juhtõpetaja Silver Sõukand rääkis, et siiani said elektriautode hingeelu valikainena õppida vaid autotehnikud, kes käisid Ahhaa keskuses elektriautot uudistamas. Aeg-ajalt tõid õpetajad kooli näitamiseks ka tuttavate või koostööpartnerite masinaid.

Ammune unistus

Sel puhul, et tänavu täitus kümme aastat koostööst Tartu kutsehariduskeskusega, kinkis AS Toyota Baltic nüüd aga koolile päris oma pistikhübriidi Toyota Priuse. «Tegelikult oleme juba mitu aastat viisakalt öeldes küsinud seda hübriidi,» lausus Sõukand. «Nüüd tekkis neil võimalus sellesse panustada.»

Sõukand rääkis, et kool tegi ühe Põllu tänava õppehoone garaaži täielikult hübriiditeemaliseks, et õpilased oleks kursis kõigega, mida sellise auto juures toimetades peab teadma. Elektrisõidukite hooldamisele kehtestatud nõudes on rangelt öeldud, kes ja kuidas tohib auto juures tööd teha, ka tööala on märkidega piiritletud. «Ka vajalikud vahendid kummikinnastest elektriku tööriistadeni välja on seal klassiruumis olemas,» lisas Sõukand.

Kogu klassi sisustuse, kaasa arvatud diagnostikaseade, sai kool samuti kingiks. Toyota Balticu müügijärgse teeninduse vanemspetsialist Lauri Ert lisas, et ettevõte toetab õpetamist veel ka stipendiumide, õppesimulaatori ja õpetajate koolitusega. Sel esmaspäeval kinkis firma hübriidauto ka Tallinna tehnikakõrgkoolile.

Ert rääkis, et seni said õpilased küll arvutisimulaatoritel ja teooria tasandil õppida, kuidas elektriveomootoriga sõidukiga toimetada, ent päris auto peal saavad selgeks ka need asjad, mida kindlasti ei tohiks teha, et ennast mitte vigastada või autol midagi tuksi keerata.

Tema sõnul lühendab kutsehariduskeskuses sisse seatud uus klass kindlasti aega, mil koolist väljunud õpilast saab viimaks meistriks nimetada. Praegu saavad tublimatest õppuritest hinnatud spetsialistid kõige varem kuue aastaga, enamasti kulub selleks tema sõnul aga 10–12 aastat.

Nüüd saavad hübriidautoklassis hakata õppima lisaks autotehnikutele ka keretehniku ning automaalri eriala õpilased.

«Näiteks värvikambris ka­­sutatakse 60-kraadist temperatuuri ja on vaja teada, millised ohud võivad olla elektrisõidukiga tööd tehes,» tõi Sõukand näite, miks ka automaalrid ja keretehnikud peavad uue tehnoloogiaga kursis olema. 

Kutsekoolidel on sellest aastast ka suurem vajadus sedasorti autode järele, sest autotehniku uues kutsestandardis on nõutud vajalikud oskused elektri- ja hübriidautode hoolduseks ja remondiks.

Sooviks ka veoautot

Enne Põllu tänava õppeklassi jõudmist sõitis kingiks saadud Toyota Prius paar aastat linnatänavail. Et õpilased selle kallal toimetada tohiks, on 2014. aastal toodetud auto nüüdseks õppevahendina arvele võetud ja liikluses enam sõita ei või.

Silver Sõukandi sõnul on kutsekooli järgmine unistus saada õppevahendiks päris veoauto. Praegu peavad veoauto-bussitehniku õpilased õppima nii, et koolis päris sõiduki peal kätt harjutada ei saa, selleks tuleb käia ettevõtetes.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles