Sinu brauser on natuke ajast maha jäänud. Et kõik töötaks, nagu vaja, palun uuenda enda brauserit.
Küpsised aitavad meil teenuseid edastada. Meie teenuseid kasutades nõustute sellega, et kasutame küpsiseid. ROHKEM INFOT >

Fotod: Riia tänava kurikuulus pudelikael kadus viimaks ajaloo prügikasti

KOMMENTEERI PRINDI ARTIKKEL
Saada vihje

Mööda Riia tänavat Tartu kesklinnast Valga maantee poole sõitvad autojuhid võivad rõõmustada – linna liikluskorraldajad on lõpuks likvideerinud pudelikaela Soinaste-Riia-Ravila ristmiku eel, mis on (vähemalt tipptunnil) pannud kiruma ilmselt igaühe, kes sealt läbi sõitma on pidanud.

Lühidalt oli probleem selles, et selles lõigus on Riia tänaval kolm sõidurada: kaks Valga maantee ja üks kesklinna poole. Linnast väljuvad rajad lubasid sõita otse kuni Soinaste-Riia-Ravila ristmikuni, ent siis teatas liiklusmärk, et otse tohib sõita vaid parempoolsel rajal, keskmine rada on nähtud ette vasakpöördeks Soinaste tänavale. Tartusse harva sattunud juhtides tekitas see suurt segadust, kuid võib arvata, et olukorra üle polnud eriti õnnelikud ka iga päev Riia tänaval sõitvad juhid.

Riia tänava rekonstrueerimise käigus on aga pudelikael likvideeritud: ristmikust otse üles sõita soovivad juhid ei pea end enam paremasse ritta suruma, vaid otse tohib liikuda ka keskmisel rajal. Pööramine Soinaste tänavale on lahendatud eraldi vasakpöörderajaga.

Tartu liikluskorraldusteenistuse juhataja Martin Nelis tõdes, et antud koht oli tõepoolest problemaatiline ning neile kurdeti pidevalt, et liikluse sujuvus pole seal just kiita. Riia tänava rekonstrueerimisel haaratigi härjal sarvist ja leiti sobiv lahendus, mis suurendab Nelise kinnitusel Riia tänava läbilaskvust sellel lõigul üsna palju.

Tõsi, pudelikaela likvideerimiseks tuli teha piirkonna liikluskorralduses üks tähtis muudatus: nimelt on linna poolt sõitjatele hommikul kella seitsmest kuni õhtul kella seitsmeni keelatud Riia tänavalt teha vasakpööret Suurde kaarde.

«Muidu poleks olnud võimalik seda asja sujuvalt lahendada: see muudatus peab tagama selle, et rada oleks otse sõitmiseks puhas ning vasakpööret ootav juht ei jääks segama keskmisel rajal sõitjat,» märkis Nelis. Ta lisas, et Suurde kaarde saab sõita Soinaste või Väikse kaare kaudu.

Tagasi üles