Tartust välja kasvanud ettevõte teeb ilma

Liisa-Lotta Veiken
, suvereporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Eestis võib näha ringi liikumas tumepunast Reach-U välitööde autot.
Eestis võib näha ringi liikumas tumepunast Reach-U välitööde autot. Foto: Margus Ansu

​Tartu ülikooli geograafiateaduskonna juures 1990. aastal kõrvalfirmana asutatud Regiost on praeguseks välja kasvanud rahvusvahelise haardega ettevõte Reach-U, mis tegeleb ettevõtetele eritellimusel street view’ ehk tänavavaate loomisega. Reach-U auto sõitis hiljuti ka nädalakese Tartus ja äärelinna uuselamurajoonides, et uuendada tänavavaaterakendust Tartu linnavalitsuse tarbeks.

Abilinnapea Jarno Laur rääkis, et koostöö Reach-Uga algas ammu ja tänavavaatefotod on mitmele linnavalitsuse osakonnale väga vajalikud. «Kasutame neid fotosid linnaplaneerimise ja maakorralduse osakonnas ning arhitektuuri ja ehituse osakonnas. Nendest võiks kasu olla ka näiteks linnamajanduse osakonnal,» nentis ta.

Lauri sõnul on fotod kasulikud eelkõige seetõttu, et värske pildi nägemiseks ei pea minema õue, hea ülevaate saab kontorist.

Üle maailma

Reach-U leiab tööd kogu maailmas. «Meie poisid tegid Vietnami kaitseministeeriumile sealses suurlinnas umbes kuu tagasi katseprojekti, kus kaardistati 50 kilomeetrit,» rääkis Reach-U tegevjuht Ülo Säre. Ta lisas, et koos mineku ja tulekuga kulus selleks kolm päeva. 

Säre sõnul proovib Vietnami kaitseministeerium praegu, kas nad saavad vajalikud tulemused kätte, ja kui kõik hästi läheb, siis võetakse ette suurem projekt. Samamoodi on Reach-U-l käsil üks suurem projekt Keenias. 

Säre rääkis, et juba kolm aastat töötatakse tehnoloogia kallal, mis annaks ettevõtjatele võimaluse kasutada oma tarbeks eritellimusel tänavavaatefotosid.

Reach-U ettevõtmised on Säre sõnul proovilepanek ka neile endile, sest Google’i auto, millega tänavavaateid tehakse, on väga võimekas. «See auto on tehases komplekteeritud selliseks, et hind koos tehnikaga on 300 000 kuni 400 000 eurot,» nentis ta.

Säre ütles, et nende eesmärk oli algusest peale pakkuda teenust vaid siis, kui see on toimiv üle maailma ning mahub ühte kohvrisse. «Näitaja pole auto, vaid mobiilse kaardistamise süsteem. See peab olema kaasaskantav ning tegema professionaalselt nii fotosid kui ka lasermõõdistusi,» selgitas ta.

Ettevõtte juhi sõnul on samasugune teenus ehk Google Street View juba kasutuses, kuid pigem eraisikule. «Google’it ei saa kasutada olukorras, kus firma tahab saada objekti kohta faktiraportit, mida hiljem kasutada. Näiteks selleks, et mõõta, kui kõrge on üks liivahunnik. Google ei tule selle jaoks pilte tegema,» rääkis Säre. 

Meie poisid tegid Vietnami kaitseministeeriumile sealses suurlinnas umbes kuu tagasi katseprojekti, kus kaardistati 50 kilomeetrit, ütles Ülo Säre.

Reach-U teenus on Säre hinnangul väga palju professionaalsemaks läinud, sest näiteks tee-ehitajatele pakutakse üldvaate asemel suurema mõõtmistäpsusega lasermõõdistusi. «Neid ei huvita vaid üldvaade, nad tahavad ka ülevalt alla pildistust, et täpsustada näiteks teekatte kvaliteeti,» seletas ta.

Mitmetahuline ajalugu

Reach-U ehk endise nimega Regio on 25 aastat vana ettevõte. Algul loodi ja toodeti vaid kaarte, kuid tehnoloogia arenedes tuldi 2000. aastal välja kaubamärgiga Reach-U, mis ühendab geoinformaatikuid ja programmeerijaid. Ühel hetkel moodustas Reach-U kahe ettevõtte kogukäibest 80 protsenti ja nii otsustatigi suuremas mahus jätkata just Reach-U arendamist.

Regio toodab kõrvalharuna siiani paberkaarte, sest kaubamärk on paljudele ammusest tuttav. Reach-U nimi valiti aga selle järgi, et see oleks arusaadav ka väljaspool Eestit toimetades, selgitas Ülo Säre.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles