Psühholoog tõmbas mängu keskaja

Raimu Hanson
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Kaartidel on hansaliiduaegsed tegelased ja hooned.
Kaartidel on hansaliiduaegsed tegelased ja hooned. Foto: Kristjan Teedema

«Keskaegse hansalinna tänavad pulbitsevad elust. Õhtu varjus kogunevad Gildenbergi künka kabelisse vennaskondade juhid, et jagada võim linnas. Sina oled üks neist,» juhatab oma lauamängu «Gildenberg» huvilised kaardilaua taha istuma Jaan Saar. Hariduselt on ta psühholoog, ameti poolest Viljandi haigla alkoholitarvitamise häire kabineti juhataja Jämejalas.

Mängijad püüavad keskaegses hansalinnas võimu haarata. Selleks kasutatakse gildivendade ja gildiväliste tegelaste kujutistega kaarte, et nendega ehitisi hõivata. Mängu võitja on Jaan Saare sõnul see, kellel on kõige rohkem punkte ehk kõige suurem mõjujõud linnas.

«Gildenbergi» ümara otsaga piklikel kaartidel on keskaegsete tegelaste ja ehitiste joonistused. Ühtekokku on linases kotis 87 mängukaarti, mis jagunevad ehitiste ja tegelaste kaartideks, ning 12 mängijatähist. Nende kõikide loomisega peamiselt 16. ja 17. sajandi gravüüridele tuginedes on näinud vaeva Helena ja Raivo Ird (illustratsioonid) ning Marge Nelk (kujundus), mängu algimpulss on aga pärit Meelis Looveerilt.

«Gildenbergi» esmaesitletakse laupäeval kell 13 Tartu kaubamaja Apollos. Osaleda on lubanud mängu loojad, vaadata saab näidismängu ja lüüa sepa tehtud stantsiga välja lisakaart.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles