Sinu brauser on natuke ajast maha jäänud. Et kõik töötaks, nagu vaja, palun uuenda enda brauserit.
Küpsised aitavad meil teenuseid edastada. Meie teenuseid kasutades nõustute sellega, et kasutame küpsiseid. ROHKEM INFOT >
Postimees 160 Juubeli puhul loe seda lugu tasuta!

Ei tohi tekitada kahju Raadi loodusväärtustele!

KOMMENTEERI PRINDI ARTIKKEL
Saada vihje
FOTO: Sille Annuk

Tartu linna üldplaneering 2030+ näeb ette uue tee rajamise Põhja puiestee ja Muuseumi tee ühendamiseks. Väidetavalt on selle tee rajamise eesmärk vähendada liikluskoormust Puiestee tänaval ja Narva mäel. Samuti tagatakse ligipääs Eesti Rahva Muuseumile ka Annelinna poolt. Igati põhjendatud eesmärgid.

Täiesti põhjendamatu on aga teetrassi valik läbi Hiinalinna aiamaade algul Põhja puiestee lõpust kuni Tartu linna piirini, kus ta peaks ristuma teetrassiga, mis juba 2005. aasta üldplaneeringus on märgitud ning mis on nn Vahi tänava pikendus kuni Jaama tänava ja Nõlvaku tänava ristumiseni.

See pikendus oli varem planeeritud transiitliikluse ümbersuunamiseks Puiestee tänavalt. Põhja puiestee pikendus aga oli Tartu valla planeeringutes ette nähtud jätkuma Tartu valla maadel ning ühendama endise sõjaväelennuvälja juhtimiskeskust otseteega Sõpruse sillani.

Pärast 2005. aasta üldplaneeringut on aga toimunud olulised muutused. Planeeritud on transiitliiklus Tartu linnast ümber suunata mööda idaringteed, mitte Vahi tänava pikendust. Idaringtee trassiga aga nähti ette Tartu-Räpina maanteed ja Tartu-Narva maanteed ühendav idaringtee lõik rajada tunduvalt kaugemale Tartu linna piirist, kui on üldplaneeringus märgitud Vahi tänavat ja Jaama tänavat ühendav magistraaltee. Seega langeb ära vajadus üldse magistraalteed rajada.

Põhja puiestee ühendamine Muuseumi teega on võimalik tunduvalt lühemat teetrassi pidi Jaamamõisa garaažide tagant.

Eespool nimetatud magistraaltee rajamine Tartu linna piirile pole soovitav ka selle tõttu, et selles piirkonnas otse väljaspool Tartu linna piiri on vahepeal moodustatud Raadi kaitseala, kus kasvab arvukalt I, II ja III kaitsekategooria taimi. Magistraalteega võimaldatud ligipääs otse kaitseala kõrvale kahjustaks kaitsealuste taimede soodsat seisundit ning osa neist tõenäoliselt häviks.

Põhja puiestee pikendamine läbi Hiinalinna aiamaade on sobimatu ka selle tõttu, et varem kavandatud tee Raadi lennuvälja juhtimiskeskuse juurest kuni Tartu linna piirini keelasid bioloogiaeksperdid.

Põhja puiestee muutmine suure liikluskoormusega magistraalteeks ei ole kooskõlas ka Põhja puiestee kortermajade elanike huvidega, sest need majad on Põhja puiesteele liiga lähedal ning suur autoliiklus otse majade kõrval halvendaks tunduvalt nende elanike elukeskkonda. Kohe Põhja puiestee lähedal asub ka Lotte lasteaed, kus käivate laste ohutuse tagamiseks ei tohiks nii lähedale lasteaia hoonele suurt liikluskoormust planeerida.

Seega kokkuvõtteks puudub Tartu linnal vajadus pikendada Põhja puiesteed Tartu linna piirini. Põhja puiestee ühendamine Muuseumi teega on võimalik tunduvalt lühemat teetrassi pidi Jaamamõisa garaažide tagant. See tee ei läbiks Hiinalinna aiamaad ning puuduks vajadus aiapidajad nende kasutatavatest aedadest minema ajada.

Tagasi üles