Miljööalad ja kiirelt kasvav rattaliiklus tekitavad tartlastele suurimat peavalu (2)

Jüri Saar
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Baeri tänava alguse parkla asemele maja ehitamise plaan tõi ühe paljudest 
vastuväidetest linna uuele üldplaneeringule. Ettepanekute hulgas kordus parkimisteema sageli, suur rõhk oli aga ajalooliste linnapiirkondade miljöö kaitsel ja ka tormiliselt 
areneval jalgrattaliiklusel.
Baeri tänava alguse parkla asemele maja ehitamise plaan tõi ühe paljudest vastuväidetest linna uuele üldplaneeringule. Ettepanekute hulgas kordus parkimisteema sageli, suur rõhk oli aga ajalooliste linnapiirkondade miljöö kaitsel ja ka tormiliselt areneval jalgrattaliiklusel. Foto: Sille Annuk

Kümned eraisikud, asutused, seltsid  ja muud ühendused tegid Tartu uue üldplaneeringu kohta sadu märkusi ja parandusettepanekuid. Kuid nagu abilinnapea Jarno Laur kordas varasemat tõdemust, on huvid vastandlikud ja kõiki korraga toetada ei saa.

Ettepanekute esitajaid oli sadakond ja ettepanekud koos linna kommentaaridega võtavad enda alla 175 lehekülge. Temaatiliselt mitmekesisest materjalist joonistuvad selgelt välja mõned fookusteemad.

«Hinnatakse miljööväärtust. On ka loobumisi, kuid enamikus ettepanekutes soovitakse säilitada miljöö senises ulatuses,» ütles Tartu üldplaneeringu ja arenguteenistuse juhataja Indrek Ranniku. «Teine kandev teema märkustes on kergliiklus. See näitab, et kergliiklus on valuteema.» 

Kommentaarid (2)
Copy
Tagasi üles