Nädalavahetusel vallutavad Eesti Rahva Muusemi legorobotid

Kertu Kula
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Õpilaste robootikavõistlus FIRST LEGO League.
Õpilaste robootikavõistlus FIRST LEGO League. Foto: Kristjan Teedema / Tartu Postimees

Maailma suurim robootika ja tehnikaalane võistlus FIRST LEGO League (FLL) kutsub eeloleval nädalavahetusel, 11.-12. märtsini Eesti Rahva Muuseumisse hooaja finaali, kus õpilased vanuses 9-16 võtavad mõõtu kokku 42 meeskonnas. Seekord sõidavad kaks parimat tiimi maikuus Taani rahvusvahelisele võistlusele.

Varasemalt on Tartus nii poolfinaale kui ka lõppvõistlust korraldatud Ahhaa keskuses. FLL Eesti programmijuht Heilo Altin ütles, et kuna meeskondi ja lapsi koos juhendajatega on ligi nelisada, ei mahutud Ahhaa keskusesse enam ära. Kuna keskus laieneb, arvas Altin, et järgmisel aastal saab sinna jälle tagasi kolida.

Lisaks Eesti võistlejatele on külalismeeskondadest väljas Soome, Läti ja Leedu tiimid. Altin arvas, et muuseumihoone annab võistlusele lisandväärtus ka selle pärast, kuna võistlemas on samuti rahvusvahelised meeskonnad, kellele saab uut muuseumihoonet tutvustada.

Üritus on kõikidele pealtvaatajatele tasuta. Kui tiimid omavahel robotimängus võistlevad, saavad külalised pühapäeval osaleda töötubades, kus saab nii väikseid roboteid ehitada, programmeerida kui ka ise võistluslaual mõne ülesande ära lahendada

Võistlusel FLL tuleb igal meeskonnal enda ehitatud robotiga mänguplatsil kahe ja poole minuti jooksul lahendada nii palju ülesandeid kui võimalik, et teenida maksimaalselt punkte. Mäng on aga ainult üks osa võistlusest. Noortel tuleb esitleda ka projekte. Selle aasta FLLi teema on loomade liit ning eesmärgiks on inimeste ja loomade vahelise koostöö osas elukeskkonna parendamine ja turvaliseks muutmine.

Täpsem ajakava ja lisateave FIRST LEGO League Eesti kodulehelt robootika.ee

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles