Don Juan võrgutab tantsuga Vanemuise publikut

Raimu Hanson
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Brandon Alexander on tõmmu ja sarvilise Diavolo osas ning Alain Divoux kehastab Don Juani.
Brandon Alexander on tõmmu ja sarvilise Diavolo osas ning Alain Divoux kehastab Don Juani. Foto: Alan Proosa / Vanemuine

Itaalia koreograaf Giorgio Madia on Vanemuise paljurahvuselise tantsutrupi ja sakslastest lavastustiimi osalusel valmis saanud tantsulavastuse «Don Juan». Esietendus suure maja uute tehnika- ja elektrooniliste süsteemidega laval on 29. oktoobril.

Lavastuse dramaturgi Annegret Gertzi sõnul on Don Juan üks värvikaimaid tegelasi Euroopa kultuuriajaloos. Tegelaskuju päritolu ei ole selge, aga alates varasest barokiajast on legend sellise mehe võrgutamisoskusest ja teda selle eest tabanud vältimatust karistusest paljude ooperite, draamade ja komöödiate keskne teema. Üks maailma tuntuimaid don Juane tegutseb Mozarti ooperis «Don Giovanni».

Koreograaf-lavastaja Giorgio Madia käsitleb don Juani teatraalse tegelaskujuna, kelle külmavereline mäng illusiooni ja kujutlusvõimega mõjub hüpnotiseerivalt nii võrgutaja ohvritele kui ka publikule.

«Kirg, mida don Juan väljendab, on tegelikult ka tema jälgijate oma – kuratlike joontega vabameelsus tundub inspireeriv. Don Juan ei austa moraalseid, sotsiaalseid, intellektuaalseid ega usulisi reegleid, ta on andekas mängur, erootika võlur – kui kogu maailm muutub näitelavaks, siis on tema poolt vaadates kõikide asjade mõõdupuuks petmine,» lisab Annegret Gertz.

Giorgio Madia avab don Juani müüdi Vanemuise laval erinevate libretode põhjal ühtaegu nii moodsas võtmes käsitletud barokkteatri kui ka balleti vahenditega. Inspiratsiooni on Madia ammutanud Christoph Willibald Glucki (1714–1787) muusikast.

Nimiosas astuvad lavale Vanemuise balletitrupi tantsijad Alain Éric Laurent Divoux või Jack Traylen või Brandon Alexander.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles