Lugeja kiri: mitte kokkuhoid, vaid halb hooldus

Jüri Laurson
, pensionär, EV volitatud elektriinsener
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Foto: TPM

Igal hommikul kuuleme meediast teateid, et siin sai keegi kurikaga pähe, seal tungisid kurikaelad kellelegi kallale. Pättide tegutsemist võimaldavaks asjaoluks võivad olla ka halvasti valgustatud tänavad. Tartus on paljudes kohtades sõiduteed valgustatud, kuid jalakäijatele mõeldud kõnniteed hämarad.


Sageli pole pimedate tänavate põhjuseks elektri kokkuhoid, vaid tänavavalgustuse halb hooldus.
Näiteks Arhitekti, Nisu, Maisi, Karikakra jt tänaval muutus tänavavalgustus haruldaseks alates ajast, kui välisvalgustust hakkas hooldama uus elektrifirma. Nii on need tänavad Veeriku linnaosas peaaegu iga paari nädala järel mitu ööd pimedad.

Tundub, et valgustusvõrgu hooldusfirmal jääb vajaka kvalifitseeritud elektrikuid, sest muidu ei oleks niisugust jama, et ühel tänaval esineva rikke pärast jääb mitu tänavat korraga pimedaks.

Umbes 20 aastat vanad tänava valgustusliinid on tehniliselt suhteliselt heas seisukorras, kuid liinid vajavad korralist hooldust ja asjatundja kätt. Näiteks on mõnel puul vaja oksi kärpida ja mõnes liinilõigus juhet pingutada.

Mulle ütles hooldusfirma esindaja, et nende tänavate valgustuse rekonstrueerimise projekt on tehtud ja kunagi viiakse see nagunii ellu. Praegused olevat vanad nõukogude ajal paigaldatud kaablid ja neist ei tasuvatki rääkida. Kui sellise arusaama järgi tegutsetaks ka ehituste puhul, siis tuleks ju üle 300 aasta vana Tartu raekoda lammutada.

Ka jääb arusaamatuks, kas tõesti ilma projektita ei saa enam oksigi kärpida, senistel õhuliinidel juhet pingutada, viltuvajunud poste õigeks ajada?

Arvan, ja nii arvavad ka teiste pimendatud tänavate elanikud, et selle rajooni tänavavalgustuse sagedane väljalülitumine on halva hoolduse tagajärg.

Korraliku hoolduse asemel soovitakse paigaldada kallist uut kaablit, mis on töö tegijale vanade liinide hooldusest kindlasti kasulikum. Kuid uute kaablite paigaldamisega lõhutakse korralikud asfalteeritud tänavad ning uuesti asfaltimise maksab kinni linna maksumaksja. Praegu on veel küllalt asfalteerimata tänavaid ja korrastamata kõnniteid, eel­kõige tuleks need korda teha.

 

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles