Kaspar Koort: kokkuleppe küsimus

Kaspar Koort
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Kaspar Koort
Kaspar Koort Foto: TPM

Möödunud nädalal kirjutasime Peipsi­ääre vallaisade soovist kehtestada kitsal külavaheteel kihutajate taltsutamiseks õueala liiklemiskord või kiirus­piirang 30 kilomeetrit tunnis, kuid maanteeameti heakskiitu see soov pälvinud pole. Ameti hinnangul oleks tegu pigem ülereguleerimisega ning lõpuks peab ohutu sõidukiiruse valima ikkagi juht ise.

Olen sel seitsme kilomeetri pikkusel Varnja ja Kolkja vahelisel külateel sõitnud nii auto kui ka jalgrattaga. De facto ongi see üks pikk õueala. Ridaküla majade uksed avanevad autoteele ja nii pole seal teed ületavad viha ja matsalkaga kodanikud sugugi haruldane vaatepilt. Ohtlik? Mõistagi, eriti pimedamal ajal.

Teisalt tuleb aga nõustuda maanteeameti Lõuna regiooni liikluskorraldaja Andrus Prükiga, kes nentis, et kiirust piirav liiklusmärk, olgu siis 30 või 20 kilomeetrini tunnis, ei loo ohutu liiklemise tingimusi, seda teeb ikkagi kõigi liiklejate vastutustunne. Juhi vastutuse kohta lisaksin, et andis jumal juhiloa, andis ehk ka mõistuse.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles