Sinu brauser on natuke ajast maha jäänud. Et kõik töötaks, nagu vaja, palun uuenda enda brauserit.
Küpsised aitavad meil teenuseid edastada. Meie teenuseid kasutades nõustute sellega, et kasutame küpsiseid. ROHKEM INFOT >
Postimees 160 Juubeli puhul loe seda lugu tasuta!

Tähtvere sild kaob kalevi alla

1
KOMMENTEERI PRINDI ARTIKKEL
Saada vihje
Tähtvere silla koridor läbib Tähtvere spordiparki, läheb üle Supilinna tiigi nurga ja kulgeb üle Emajõe kahe supelranna vahelt. | FOTO: Sille Annuk

Uus liiklusmagistraal läbi Tähtvere spordipargi on Tartu uue üldplaneeringu enim tähelepanu ja vastuseisu põhjustanud teemasid. Nüüd on linnavalitsus võtnud seisukoha, et seda silda planeeringus ei näidata.

FOTO: Graafika: TPM

«Linnavalitsuse otsus tähendab seda, et Tähtvere silda ei ole transpordiskeemi kaardil, seda ei näidata sildade nimekirjas objektina,» ütles Tartu üldplaneeringu- ja arenguteenistuse juhataja Indrek Ranniku. «Praegu maetakse see silla mõte täielikult kalevi alla, aga selle saab välja võtta, kui häda on käes.»

See tähendab, et maakasutuse joonisel näidatakse Tähtvere silla koridori rohealana, kuhu ei tohi ehitada. «Ainus koht, kus inimesed võivad Tähtvere silla reserveeringut näha, on maaülikooli metsamaja ja spordihoone vahel hoonestusest vaba alana ja teisalt Põllu tänava ristis kalmistust Jõgeva pool 50-meetrise rohekoridorina,» rääkis Ranniku.

Võimalus tulevikuks

Silla teema on võimalik kalevi alt välja võtta, kui valminud on Marja tänava sild, mis linna plaanides on aastal 2020 ja Tiksoja sild Tartu põhjaümbersõidul, mis maanteeameti kavades on pärast aastat 2020, täpsemat aastanumbrit teada pole, kuid ettevalmistusi selleks on tehtud.

Ranniku selgitas, et Tähtvere sild oleks puhtalt liikluse seisukohast vajalik, aga arvestades sotsiaal-majanduslikke mõjusid, see tähendab lihtsamini öeldes Tähtvere puhkeala väärtust, piirdub linn esialgu Tiksoja sillaga.

Stratumi analüüsi järgi oleks kaugemal asuva Tiksoja silla mõju Tartu linna liiklusolukorrale väiksem. Tiksoja silla rajamise korral kasutaks seda prognoosi kohaselt 2030. aastal õhtusel tipptunnil 1386 sõidukit, Tähtvere silda 1830 sõidukit. Tartu linna autoliikluse olukorrale avalduva mõju seisukohalt on seega otstarbekam rajada Tähtvere sild, kõlab järeldus. Analüüsi koostaja on aga ka toonitanud, et vaadeldud on üksnes mõju liiklusele.

Arutelud jätkuvad

Linnal on praegu käsil eskiisi avaliku väljapaneku tulemuste põhjal seisukohtade vormistamine, seisukohti on kavas tutvustada linnavolikogu arengu- ja planeerimiskomisjonis. Sellele järgneb eskiislahenduse avaliku väljapaneku tulemusi tutvustav arutelu 20. septembril.

«Ettepanekuid tuli seinast seina, skaalal üksikkrunt kuni üldküsimused. Tagasiside oli väga suur,» ütles Ranniku. «Meie peaksime natuke rohkem tutvustama üldplaneeringu strateegilisi eesmärke ja üldfilosoofiat, kõik need ettepanekud on olnud ikkagi lokaalse iseloomuga.»

Suurtest vaidlusküsimustest on Ranniku meelest kompromissile lähenetud Ihaste tee 18 küsimuses, kus Ihaste seltsi ja naabrite ettepanekute alusel on vähendatud korterelamute mahtu, need tulevad üksnes idaringtee äärde, kus praegu on juba valmis ehitatud väljasõit idaringteele. Ka metsasuse protsenti sel krundil on suurendatud Ihastele sobivamaks.

Linnaaianduse küsimuses on kavas planeeringusse lisada uus peatükk. MTÜ Tartu Maheaed soovib peenramaid üle linna ja linnavalitsus ei ole ka vastu.

«Aga maakasutuslikult seda ei põlistata ja linnamaad sellel eesmärgil eraomandisse ei anta. Sisuliselt on see sama, mis vanasti olid aianduskooperatiivid,» lisas Ranniku.

Raja 31a krundile korter-elamute ehitamise kohta, millele naabrid on tugevalt vastu, ei ole Ranniku sõnul lahendust võimalik veel välja öelda. «Saan öelda ainult, et

22. augustil tuleb koosolek ja siis näeb, kutsed on saadetud,» lausus ta.

Linnavärav kitsas

Tõsine teema on üleval ka Luunja valla kontaktvööndiga, sest Ihaste tänavad on umbes ja linn on seisukohal, et lubab Luunja valla elurajoonidest tuleva liikluse üksnes neile tänavaile, mille mõõtmed vastavad liikluskoormuse tõusule – eeskätt Hipodroomi tänavale. «Väikestest tänavatest me läbipääsu uute arenduste puhul ei luba,» selgitas Ranniku.

Järgmises etapis on ette nähtud üldplaneeringu põhilahenduse koostamine ja keskkonnamõjude hindamine.

Järgmise aasta esimeses pooles peaks tulema planeeringu põhilahenduse avalikustamine.

Tagasi üles