Vapramäe sillal algab täna suur remont

Vilja Kohler
, Tartu Postimees
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Remonti mineva Vapramäe silla kate on üsna halvas seisus, silla betoon- ja kandeosadel on üldised kahjustused.
Remonti mineva Vapramäe silla kate on üsna halvas seisus, silla betoon- ja kandeosadel on üldised kahjustused. Foto: Sille Annuk

Nõo vallas riigimaanteel nr 3 asuv 72,3 meetri pikkune Vapramäe sild on ehitatud 1989. aastal. Aeg on teinud oma töö ning nüüd laseb maanteeamet selle tiheda liiklusega maanteel asuva silla remontida, töö käigus muutub ka silla laius.

«Silla kate on üsna kehvas seisus, üldised kahjustused on betoon- ja kandeosadel,» iseloomustas maanteeameti Lõuna regiooni ehitusvaldkonna juht Janar Taal töösse minevat objekti.

Mõõtmed muutuvad

Maanteeameti tellimusel Vapramäe silla ümberehitustöid tegev Lemminkäinen Eesti AS teatas, et alustab täna, 1. augustil.

OÜ Tilts Eesti filiaali koostatud tööprojekti järgi asendatakse kõik teekattekihid, lammutatakse olemasolevad kõnniteeplokid ja valatakse uued ääreprussid. «Kaotame sealt senised kõnniteed ära, sest neid kasutati vähe,» selgitas Janar Taal. «Jalakäijatele tehakse sinna laiem ala põrkepiirete vahele.»

Samuti rajatakse uus raudbetoonist sillatekiplaat, remonditakse talade betoonpinnad ja sambad, paigaldatakse uued tugiosad ja deformatsioonivuugid ning ehitatakse uus veejuhtimissüsteem.

Nii sillale kui ka silla pealesõitudele paigaldatakse uued töökindlamad põrkepiirded. Silla koonusekindlustused remonditakse ja jõe kaldad heakorrastatakse.

Vapramäe silla ümberehituseks kulub ligi 600 000 eurot. Hiljemalt selle aastal lõpuks valmivate tööde järelevalvet teeb OÜ Toomtsentrum.

Vapramäe sild asub suure liiklusega Jõhvi–Tartu–Valga maantee 155,574 kilomeetril, ööpäevas läbib seda ülesõitu keskmiselt 7300 sõidukit.

Tähelepanu, piirangud!

Silla ümberehitus autojuhtidele ümbersõite ei tähenda, kuid tööde ajal tuleb arvestada liikluspiirangutega.

Lemminkäinen Eesti teatel on sillal ehitustööde ajal liiklusele avatud enamasti kaks sõidusuunda, kiirus on piiratud kuni 50 kilomeetrini tunnis. Üksikutel päevadel on sillal avatud ainult üks sõidusuund, siis tagatakse liiklusohutus ja sujuv liikumine liikluse reguleerimisega. Kiiruspiirang on neil päevadel tööalas 30 kilomeetrit tunnis.

Elva külje all asuva 1991. aastal valminud Kulbilohu viadukti põhjalik remont on Janar Taali sõnul lõppenud. Töödeks kulus ligi 360 000 eurot. «Kulbilohu viadukt on Vapramäe sillast kaks korda lühem, sellepärast oli see töö ka odavam,» selgitas Janar Taal.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles