Vägivallaga pikitud ülesanded panevad lapsi matemaatikat armastama?

Mari-Liis Pintson
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Vene lastekirjaniku Grigori Osteri kohati provotseeriva sisuga matemaatikaülesanded ilmusid vene keeles esimest korda 1999. aastal. 16 aastat hiljem eesti keeles ilmunud teos annab põhjust küsida, 
kas naerma ajavas raamatus on kõik ülesanded koolitundi sobilikud.
Vene lastekirjaniku Grigori Osteri kohati provotseeriva sisuga matemaatikaülesanded ilmusid vene keeles esimest korda 1999. aastal. 16 aastat hiljem eesti keeles ilmunud teos annab põhjust küsida, kas naerma ajavas raamatus on kõik ülesanded koolitundi sobilikud. Foto: Repro

Eesti koolid on täis õpilasi, keda ei huvita matemaatika. Õpetajad näevad ränka vaeva selle nimel, et ülesannete lahendamist põnevamaks muuta. Läinud aastal ilmus nende rõõmuks palju tunnustust pälvinud vene lastekirjaniku Grigori Osteri eesti keelde tõlgitud ülesannete kogumik «Vallatu matemaatika».

Kui Tartu ülikooli haridusteaduste instituudi matemaatika didaktika lektor Anu Palu ühes oma loengus tulevastele matemaatikaõpetajatele Osteri raamatust, mis on muide Eesti lastekaitse seltsi hea lasteraamatu soovitusnimekirjas, näiteid ette luges, oli tudengite esmane reaktsioon: issand, kui põnev!

Ent kui nad kuulsid ülesandeid näiteks sellest, kuidas isa jagas oma poegade vahel kuus kuklavõmmu või mitu sinikat oli kahel sõbral pärast pooletunnist kaklust, valitses auditooriumis vaikus.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles