Tudeng aitab lapsel võlusõnu õppida

Mari-Liis Pintson
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Logopeediks õppiv Angelika Vandler suunas peegelseinaga eraldatud vaatlusruumis nelja-aastase Elise mängu sedasi, et tüdruk õpiks sõnade alguses õigesti k- ja s-häälikut kasutama. Teisel pool seina jälgisid nende tegevust logopeedialektor Marika Padrik, logopeediatudeng Helen Leikmaa ja Elise ema Kadri Roball.
Logopeediks õppiv Angelika Vandler suunas peegelseinaga eraldatud vaatlusruumis nelja-aastase Elise mängu sedasi, et tüdruk õpiks sõnade alguses õigesti k- ja s-häälikut kasutama. Teisel pool seina jälgisid nende tegevust logopeedialektor Marika Padrik, logopeediatudeng Helen Leikmaa ja Elise ema Kadri Roball. Foto: Kristjan Teedema

Enne poemängu alustamist tuleb paduroosa poekassa sisse elekter võluda. Kuidas see käib? Tartu ülikoolis magistriastme esimesel kursusel logopeediks õppiv Angelika Vandler avaldas nelja-aastasele Elisele võlusõna: «Kaaa!»

«Kaaa! Kaaaa! Kaaaa!» võlus Elise püüdlikult, kuni võlusõnad mõjusid ja kassasahtel avanes. Teisel pool peegelseina tegevust jälgiv TÜ haridusteaduste instituudi eripedagoogika osakonna juhataja Marika Padrik oli seepeale rõõmus ja rahulolev.

Elise jaoks on selle võlusõnaga hakkamasaamine tubli saavutus. Ta oli sel teisipäeval juba kaheksandat korda Näituse tänaval logopeediatudengite ühepoolselt vaadeldavas peegelseinaga õpperuumis, et selgeks saada k- ja s-häälik ja veel mõned häälikud, mille asemel ta kiiruga rääkides kipub ütlema t-häälikut. Eriti, kui need häälikud on sõna alguses.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles