Vene portaal räägib Rail Baltica leppest

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Majandus- ja kommunikat­sioonimi­nis­tee­riumi nõunik Rasmus Ruuda.
Majandus- ja kommunikat­sioonimi­nis­tee­riumi nõunik Rasmus Ruuda. Foto: TPM

Läinud kuul avaldas Vene portaal RZD Partner uudise, justkui oleksid Eesti, Läti ja Leedu Rail Baltica marsruudis kokku leppinud ning see peaks kulgema Tallinnast läbi Pärnu Riiga. Majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumist kinnitati, et sellist kokkulepet pole.


«Keegi on tõenäoliselt millestki valesti aru saanud või on tegemist info pahatahtliku moonutamisega,» ütles majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi nõunik Rasmus Ruuda. Tema kinnitusel pole midagi muutunud võrreldes detsembri algusega, kui majandus- ja kommunikatsiooniminister Juhan Parts kohtus Leedu ja Läti kolleegidega.

Olemasolev võrgustik

Toona ütles minister Juhan Parts, et Rail Baltica osaks olev rongiliin Tallinnast Varssavisse peab reaalsuseks saama ning praegu on kõne all ikkagi olemasoleva, ka Tartut läbiva raudteevõrgustiku ära kasutamine, mitte uue raudtee ehitamine läbi Pärnu. Viimane variant oleks lihtsalt üle jõu käivalt kulukas.  

Transpordisektorile keskendunud ajakiri RZD Partner kirjutas aga oma veebiküljel Läti sideministeeriumi kommunikatsioonispetsialisti sõnadele viidates, et Eesti, Läti ja Leedu esindajate kokkuleppel kulgeb kõige kasulikum liin läbi Tallinna, Pärnu, Riia, Bauska, Pa­nevežyse ja Kaunase.

«Sellist kokkulepet pole. Kasulikkus on suhteline. Geograafiliselt on see jah kõige otsem tee, aga rahaliselt väga kallis,» ütles Ruuda.

Käegakatsutavam lepe

Ruuda sõnul seisneb põhiline kokkulepe Balti riikide vahel ikkagi selles, et saada Rail Baltica osaks olev kiirrongiühendus Tallinnast Varssavisse võimalikult kiiresti tööle mööda olemasolevat raudteevõrgustikku. «Põhimõte on teha kõigepealt midagi käegakatsutavat ära, et inimesed sellest võimalikult kiiresti kasu saaksid,» ütles ta.

Ruuda sõnul on kokku lepitud ka selles, et otsida võimalusi tulevikus kitsamõõtmelise Euroopa raudtee ehitamiseks läbi Pärnu. Selle marsruudi kohta tehakse tasuvusanalüüs, millele viitas ka Vene portaal.

«Aga sellest variandist räägime võib-olla 10 või 20 aasta perspektiivis. Esmane kokkulepe on ikka olemasolevat raudteevõrgustikku ära kasutada,» lisas ta.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles