Tartu soovib rattaringlusega alustada esimesel võimalusel (3)

Kertu Kula
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Rattaringlus on populaarne nii Euroopas kui ka USAs. Pildil New Yorgi rattalaenutus.
Rattaringlus on populaarne nii Euroopas kui ka USAs. Pildil New Yorgi rattalaenutus. Foto: SCANPIX

Möödunud nädalal kirjutati Eesti Päevalehes, et Tallinn saab aasta lõpuks sarnaselt teistele Euroopa linnadele rattalaenutussüsteemi. Esialgu plaanitakse paigaldada kesklinna üksteist rattahoidlat ja 2018. aasta lõpuks teistesse linnaosadesse veel kakskümmend viis laenutuspunkti.

Tartu linn on aastaid kaalunud rattaringlusega alustamist. Tartu abilinnapea Valvo Semilarski sõnul jääb projekti realiseerumiseks kõik vahendite taha. «Igal juhul sooviks sellega alustada esimesel võimalusel. Meie poolt on valmidus olemas,» kinnitas Semilarski.

Kui Tallinnas plaanitakse jalgrataste laenutuspunktid rajada mitte linna, vaid eraraha eest, siis Tartu on laenutussüsteemi eelarve strateegiasse planeerinud oma osaluse, mis on suurusjärgus 200 000 eurot. Kogu investeeringu summa, sõltuvalt rattaparklate arvust, jääb aga 1,2 miljonist kuni 1,5 miljoni euroni.

Semilarski ütles, et täna ongi linn rahastuse ootel. Ta lisas, et majandus- ja kommunikatsiooni-ministeeriumi poolt on Tartule öeldud, et täna veel rahastamise otsust ei ole, kuid asi on selgitamisel. Samuti ollakse abilinnapea sõnul rattaringlusega linnaliste piirkondade arendamise euromeetme toetusrahastuse reservnimekirjas.

Abilinnapea rääkis, et linnal on Keskkonnainvesteeringute keskusega (KIK) mõttevahetusi olnud juba näiteks teemal, et juhul, kui projekt rahastuse saab, kas Tartu on valmis rajama elektriühendused rattalaenutuse peatuspunktidesse. 

«Mul pole täna sellist informatsiooni, et öelda, kas rattalaenutus tuleb järgmisel aastal või 2018. aastal,» lausus Semilarski lisades, et väga loodab, et Tartul õnnestub rattaringlus realiseerida pärast seda, kui suuremad rattateed on Tartusse rajatud.  

Kommentaarid (3)
Copy
Tagasi üles