Sinu brauser on natuke ajast maha jäänud. Et kõik töötaks, nagu vaja, palun uuenda enda brauserit.
Küpsised aitavad meil teenuseid edastada. Meie teenuseid kasutades nõustute sellega, et kasutame küpsiseid. ROHKEM INFOT >
Postimees 160 Juubeli puhul loe seda lugu tasuta!

Maanteeamet katsetas Tartus mobiilset kiiruskaamerat

1
KOMMENTEERI PRINDI ARTIKKEL
Eile keskpäeval katsetas Alarmteci tehnik mobiilset kiiruskaamerat Tartus Jaama tänaval. Uudset aparaati käisid vaatamas ka maanteeameti Tartumaa liikluskorraldaja Andrus Prükk (paremal) ning Tartu politseijaoskonna patrulli- ja liiklusjärelevalvetalitusest Ove Saar. | FOTO: Margus Ansu

Maanteeameti liikluskorralduse osakonna projektijuhi Siim Vaikmaa sõnul oli eilne katsetus Tartu linnas juba kolmas. Varem on kaamerat katsetatud 8. märtsil Turu ja 9. märtsil Tähe tänaval.

Turu tänaval mõõtis kaamera veidi üle nelja tunniga 2649 sõidukit, millest ületas kiirust 145. Tähe tänaval olid vastavad arvud 626 ja 45. Mõlemas kohas oli lubatud sõidukiirus 50 kilomeetrit tunnis ning kiiruskaamera sekkumiskünnis 57 kilomeetrit tunnis. «See on sama, mis statsionaarsetel kiiruskaameratel,» selgitas Vaikmaa.

Kokku esitas politsei maanteeametile kiiruskaamera katsetusteks nimekirja 150 kohaga. Näiteks üleeile töötas kaamera Tartu-Jõgeva maantee 32. kilomeetril ning eile kasutati seda veel ka Võru ja Otepää maanteel. Vaikmaa sõnul oli umbes 70 protsenti planeeritud mõõtmistest eilseks tehtud. Veebruari alguses alanud prooviperiood lõppeb aprillis.

Number ja nägu

Kaameraid katsetava Alarmteci tehniline spetsialist ütles, et mobiilne kiiruskaamera suudab mõõta nii lähenevate kui ka kaugenevate sõidukite kiirust. Kui kaamera tuvastab lubatud sõidukiiruse ületamise, tehakse infrapunavälklambi abil sõidukist pilt, kus on näha sõiduki number ja juhi nägu. Prooviperioodil fikseeritud kiiruseületajatele trahviteateid siiski ei väljastata.

Eile keskpäeval Kivilinna Konsumi juures statiivile paigaldatud kiiruskaamerat käisid vaatamas ka maanteeameti Tartumaa liikluskorralda-

ja Andrus Prükk ning Tartu politseijaoskonna patrulli- ja liiklusjärelevalvetalitusest Ove Saar.

Prüki sõnul on mobiilse kaamera eesmärk mõõta kiirust seal, kuhu ei ole võimalik statsionaarset kaamerat panna. «Statsionaarse kaamera puhul peab olema elektri- ja turvaühendus, aga mobiilse kaameraga saab mõõta ilma selliste lisakuludeta,» lausus ta.

Samas vajab mobiilse kaamera kasutamine rohkem tööjõudu, sest selle paigaldamine ja kokkupanek nõuab vastava väljaõppe saanud spetsialisti.

Kas kaamerad jäävad tulevikus politsei või maanteeameti hallata, ei osanud Prükk veel öelda. «Eks see ole kahe ameti koostöö, nii nagu suurveokite kaalumise puhul. Maanteeamet on soetanud kaalud, aga politsei teeb nendega tööd. Samamoodi on tulevikus ka mobiilsete kaameratega,» rääkis Prükk.

Tööjõudu nõudev

Ove Saar oli siiski arvamusel, et politseil pole mõistlik hakata kaameratele oma tööjõudu kulutama.

«See pole see koht, kus politseiametnik peaks hakkama kaameravalves istuma. Kui oleks nii, et ta  paneb kaamera üles ja tegeleb peale seda muude asjadega, siis veel, aga ma ei näe võimalust, et ta saaks seda teha,» sõnas Saar.

Nii Saar kui ka Prükk arvasid, et tegelikult võiks kaameraid paigaldada tulevikus hoopis kolmas pool, kes pole vormikandja. Kaamera kasutegurit hindas Saar aga heaks.

«See on kindlasti teretulnud asi. Statsionaarseid kaameraid ei saa igale poole panna ja politsei igale poole ei jõua. Aga siis suudetakse ikkagi palju rohkemates kohtades liiklust kontrollida,» lausus Saar.

Siim Vaikmaa sõnul pole praegu siiski veel kindel, et just sellised kaamerad võetakse tulevikus kasutusele.

«Eks pärast testperioodi järgne tulemuste analüüs ja tehakse vastavad järeldused,» ütles Vaikmaa.

Tagasi üles