Tartu kaubamaja renoveerimine läks maksma neli miljonit eurot (2)

Kaspar Koort
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Renoveeritud Tartu kabamaja.
Renoveeritud Tartu kabamaja. Foto: Karin Lõhmuste

Tartu kaubamaja keskus uuendas kaheksa kuud väldanud ehitustööde käigus suure osa üüripindadest, keskuse sise- ja välisilme ning võttis kasutusele keskkonnahoidlikud energiat säästvad valguslahendused. Remonditi 7000 ruutmeetrit kaubanduspinda ja maksma läks see neli miljonit eurot.

Põhjaliku uuenduskuuri käigus ajakohastati tehnosüsteemid, valgustid, üüripindade fassaadid, põrandakatted ja laed. Uue ilme sai ka hoone fassaad. Keskuse renoveerimistööd käisid 14 000 ruutmeetril, millest poole moodustab kaubanduspind ja teise poole parkla. Töid tehti etapiti, et keskuse igapäevast elu võimalikult vähe häirida.

Tartu kaubamaja keskuse tegevjuhi Katre Plaani sõnul oli renoveerimistööde eesmärk pakkuda nii klientidele kui ka kauplejatele nüüdisaegse interjööriga senisest mugavamat ja hubasemat ostukeskkonda ning optimeerida olemasolevat pinda, et laiendada kaubavalikut veelgi. «Samuti oli meil kindel soov minna üle keskkonnasäästlikumatele valgustuslahendustele, mistõttu vahetasime välja kogu keskuse valgustussüsteemi,» ütles ta.

Konkurents nii Eesti kui ka Lõuna-Eesti kaubanduses on Plaani sõnul tugev ja edukad on need, kes on heas asukohas, suudavad tabada trende ehk pakkuda kliendile ootuspäraseid kaupu, kel on konkreetne kontseptsioon, lai ja eristuv tootevalik.

«Viimase aasta jooksul on Tartu kaubamaja keskuse tootevalik täienenud viieteistkümne uue kaubamärgi võrra. Mitmed neist maailmakuulsad moe- ja ilubrändid, mida varem Tartus polnud,» sõnas Plaan.

Keskuse esimesel korrusel on avatud Tartu esimene Gustavi kohvik, märtsi keskpaigas avatakse kolmandal korrusel uuenenud Apollo raamatupoes kohvik Muinasjutt ning bistroo Romaan. Mitu kauplust läbis uuenduskuuri, juba on lisandunud või lisandumas mitmete maailmakuulsate kaubamärkide kauplused, nagu Stenders, Laura Ashley, Tom Tailor, Cortefiel, Morgan ja women’secret. Täieliku muutuse on läbinud keskuse suurüürniku kaubamaja naiste- ja ilumaailm.

Mõned sisustuselemendid Plaani sõnul veel lisanduvad, kuid uuendatud keskus on täies mahus külastajatele avatud ja ootab tutvuma.

Uuenenud keskuses on ligi 16 000 ruutmeetrit väljaüüritavat pinda, 60 kaubandus- ja teenindusasutust, 236-kohaline autode siseparkla ning 70-kohaline jalgrattaparkla. Kaubanduskeskus annab püsivalt tööd ligi 500 inimesele.

Hoone renoveerimistööde koguinvesteering on neli miljonit eurot (ilma käibemaksuta). Projekti autorid on arhitekt Raivo Puusepp ning Briti sisearhitektid arhitektuuribüroost Chapman Taylor.

Kommentaarid (2)
Copy

Märksõnad

Tagasi üles