Sinu brauser on natuke ajast maha jäänud. Et kõik töötaks, nagu vaja, palun uuenda enda brauserit.
Küpsised aitavad meil teenuseid edastada. Meie teenuseid kasutades nõustute sellega, et kasutame küpsiseid. ROHKEM INFOT >
Postimees 160 Juubeli puhul loe seda lugu tasuta!

Struve tänava kivid kolivad vanalinna

1
KOMMENTEERI PRINDI ARTIKKEL
Saada vihje
Struve tänavalt võetakse suvel üles klomp- ja munakivid, mida kasutatakse Ülikooli tänava uuendamiseks. | FOTO: Margus Ansu

Varasemast rohkem raha ja seega ka rohkem tööd –  nii võib iseloomustada Tartu tänavusi tee- ja tänava-  remonte, mille tulemusel muutub ka linnapilt mitmes  kohas teistsuguseks.

«Astume suure sammu edasi tänavate olukorra parandamiseks,» kinnitas Tartu abilinnapea Valvo Semilarski. «Tänavu on meil linna raha ja ka toetusi nendeks töödeks rohkem kui kahel viimasel aastal.»

Ülikoolilinna tänavate remondiks, idaringtee pikendamiseks ning uute kergliiklusteede rajamiseks on sel aastal ligi 16,5 miljonit eurot. «Paljude objektide projekteerimisega alustasime juba mullu, tööde orienteeruv hind on teada ja suures osas on tööplaan tehtud,» märkis Valvo Semilarski.

Suurematest töödest ootab ees vaksaliesise väljaku, parklate ning kergliiklusteede rajamine, milleks on Tartu eelarves kavandatud ligi 3,8 miljonit eurot. Sellest 3,4 miljonit on toetus, ülejäänu panustab linn.

Idaringtee pikeneb

Teine suur väljaminek on Lammi tee ringristmikul lõppeva idaringtee jätkamine. Selleks saab tänavu kulutada 2,8 miljonit eurot toetust ja ligi 300 000 eurot linna raha.

Jätkub ERMi peagi avatava peahooneni viiva Roosi tänava põhjalik uuendamine Puiestee tänava ja Muuseumi tee vahel, Roosi tänava alumise otsa ehk Puiestee tänava ja Narva maantee vahelise lõigu projekteerimine käib. Roosi tänavale on eelarves 1 030 000 eurot linna raha. ERMini viiva Muuseumi tee remontimiseks ja sinna kergliiklustee rajamiseks on ootel 500 000 eurot.

Ligi pool miljonit eurot linna raha on kavandatud Ülikooli tänava uuendamiseks Vallikraavi ja Lossi tänava vahel. «Tahame vanalinna väärikust juurde tuua,» selgitas Valvo Semilarski.

See tähendab, et Vallikraavi ja Lossi tänava vahele jäävalt Ülikooli tänava lõigult kaob asfalt, asemele tulevad klompkivid. Töö käigus tehakse seal ruumi juurde ka jalgsi ja rattaga liikujatele.

Ülikooli tänava lõigu katmiseks kasutatakse Struve tänava klompkive.

«Struve tänav saab täies osas asfaldi,» ütles abilinnapea. Struve tänaval võtab kõigepealt Tartu Veevärk ette suured torutööd, lisas Tartu linnavalitsuse teedeteenistuse juhataja Urmas Mets.

«Struve tänav oli valiku koht – kas taastada seal pärast torutöid vana klomp- ja munakivikate või tuua vana ilus tänavakivi vanalinna,» rääkis ta. Linnavalitsus pooldas teist võimalust, Struve tänava remondiks on kasutada 125 000 eurot.

Uus sile asfalt

Tartu Veevärgi sademeveetorustiku paigaldamisest saavad ligi 300 000 euro eest uue asfaldi ka Kastani tänava lõik Tiigi ja Vaksali tänava vahel ning ligi 150 000 euroga Vaba tänavast Ropka ringristmikuni kulgev Tähe tänav ning Vaba tänav Tähe tänavast kuni Võru tänavani.

Uus ülekate pannakse Riia ja Turu tänaval. Riia tänaval saab ligi 700 000 euro eest uue asfaldi lõik Pepleri tänavalt Ravila tänavani. «Sel lõigul on vaja üle vaadata ka ristmikud,» ütles Valvo Semilarski.

Näiteks Riia-Väikese kaare ristmikul vajab ülekäigurada ohutussaart, Riia-Puusepa ristmikul tuleb elektrikilp võimalusel suurest tänavast kaugemale viia ja ehitada bussitasku. Ka Riia-Ravila ristmikul vajab bussitasku teist asukohta, samuti on kavas sinna juurde teha üks sõidurada.

Turu tänaval uuendatakse asfalti Jõe-Riia ning Tehase-Ropka tee lõigul. Kondimootori jõul liikuvate inimeste rõõmuks andis abilinnapea teada, et usinast kasutamisest viledaks kulunud olemasolevate kergliiklusteede remontimiseks on tallel 310 000 eurot.

Tagasi üles