Algas Tartu kooliteatrite talvekool

Kaspar Koort
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Algas Tartu kooliteatrite talvekool. Arhiivifoto.
Algas Tartu kooliteatrite talvekool. Arhiivifoto. Foto: Sille Annuk

Tänasest kuni laupäeva õhtuni tegutseb Lille Maja noortekeskuses Tartu kooliteatrite esimene talvekool. Põhikooli ja gümnaasiumi õpilasnäitlejate tunniplaanis on füüsilise teatri, lavakõne ja filmi õpitoad. Kooliteatrite juhendajatele toimub lisaks nimetatud õpitubadele ka seminar «Mina – draamaõpetaja?!»

Talvekooli eesmärgiks on toetada Tartu kooliteatreid otsingutes fantaasiarikka, mõtestatud ja füüsilise teatri suunas, nõnda et iga-aastane ülelinnaline Tartu kooliteatrite festival märtsis pakuks põnevaid üllatusi ja avastusi kõikidele osapooltele.

Füüsilise teatri õpitoa juhendaja Lennart Peep teatrist Must Kast nentis, et kaasaegne teater on liikunud traditsioonilise sõnateatri juurest edasi liikuvama ja füüsilisema eneseväljenduse poole.

«Kooli- ja harrastusteatrite festivalidel on erinevad žüriid andnud mõista, et «rääkivate peade draama,» kus laval peale kõnelemise muud tegu pole, on oma väljenduslaadilt igav ja fantaasiavaene. Sellest johtuvalt on Tartu kooliteatrite talvekooli eesmärk anda osalejatele esiti aimu sellest, et teksti taga on tegevus ja teiseks, et sedasama tegevust on võimalik muu hulgas ka stiliseeritult füüsilise eneseväljenduse võtmes esitada,» selgitas Peep.

Teksti mõtestamisega tegeleb ka eesti lavastaja ja lavakõne õpetaja Anne Türnpu EMTA lavakoolist. Tema õpituba keskendub häälele, hääle suunamisele, suhtlemisele, impulsile, mõtte selgusele ja kõnelemisele ning õpitoas käsitletakse sõna kui tegu.

Filmi õpitoa eesmärk on toetada Tartu kooliteatri tegijaid truppi tutvustava tummfilmi tegemisel Tartu kooliteatrite festivalile. Ühest küljest õpivad osalejad juhendaja Urmas Reisbergi käe all, kuidas kaamerat paremini kasutada ning kuidas lihtsalt ja kiirelt teha võimalikult hea video, teisest küljest suunab seegi õpituba uurima füüsilise ja visuaalse väljenduslaadi võimalusi.

Kooliteatrite juhendajate koolikavas olev seminar «Mina - draamaõpetaja?!» on sammuke Tartu draamaõpetajate aineühenduse loomise suunas. Tegeldakse küsimustega mis on draamaõpetus ja millistes vormides seda Tartu haridusmaastikul esineb, kuidas aitab näitemänguga tegelemine kaasa noorte kujunemisele laia silmaringiga hoolivateks isiksusteks ning kes on draamaõpetaja.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles