Ihaste silla buss võtab uued pöörded

Jüri Saar
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Foto: TPM

Tuleval esmaspäeval alustab Tartu uusim bussiliin numbriga 28, mis Ihaste silla kaudu ühendab Annelinna ja Ropka, kuid sõiduplaani linn veel ei näita.

«Sõiduplaane ei ole väljas jah, täitsa õige, ettevalmistus on arvutipõhine, häälefailide ja teadete tellimine,» ütles Tartu ühistranspordi peaspetsialist Madis Oona. «Ega sõiduplaanid peatusesse enne ei tekigi, muidu oleks küsimus, et kellaajad on üleval, aga kus buss on. Oleks suur segadus.»

Oona selgitas, et on ise näinud, kuidas inimesed otsivad sõiduplaanist sobiva kellaaja ja on kurjad, et buss ei tule, kuid siis ilmneb, et see oli hoopis laupäeva või pühapäeva graafik. Kaua enam sõiduplaani ootama ei pea, võimalus sellega tutvuda tekib internetis nädala teisel poolel kas peatus.ee või tartu.peatus.ee keskkonnas, lubas Oona.

Kolm uut peatusenime

Praeguseks on ära valitud uute peatuste nimed. Idaringteel Ihaste tee kohale tulevad Viadukti peatused, Lammi ringristmiku juures saab peatustele nimeks Lammi ring.

Tähe tänava ja Ringtee ristmiku juurde tuleb veel kolmas uus peatus, selle nimi on Tööstuse. Peatus hakkab olema Magaziini kaupluse ja Kroonpressi trükikoja vahel. Seal ei ole veel ei peatuse posti ega ka alust.

Oona ütles, et praegu saab lubada, et suure tõenäosusega läheb buss liinile esmaspäeva hommikul kell 7.06 Ringteelt Tähe, Sepa ja Turu tänava kaudu põike tehes üle Ihaste silla Annelinna suunas.

Plaanid muutusid

Marsruuti on võrreldes varem välja öelduga aga muudetud Annelinnas. Buss ei hakka sõitma Hiinalinna Saluudi poe juurde ja siis Sõpruse puiesteed pidi tagasi Kalda teele, nagu oli esialgne plaan.

«Arvati, et Annelinnas saavad inimesed rohkem sõita, kui Annelinnale sõidetakse ring peale,» ütles Oona.

See tähendab, et Lammi teelt Kalda teele jõudnud buss pöörab Sõpruse ringilt Sõpruse puiesteele, sealt Jaama tänavale ja siis sõidab Kaunase puiestee kaudu Kalda teele, misjärel võtab suuna Ropkasse.

«Sõiduaja ja kilometraaži poolest teeb sama välja võrreldes sellega, kui keeraks Hiinalinnas ringi,» lausus Oona. «Eks see ole katse ja eksituse meetod.»

Juba varem on linn välja öelnud, et liini hakkab teenindama üks buss, millel kulub ringi läbimiseks umbes tund, seega on ka väljumiste vahe umbes tund.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles