Tabivere tahab päästvat tunnelit

Risto Mets
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Tabivere vallavanem Tarmo Raudsepp näitas, kuhu vald tahab ehitada tunneli. Teisel pool raudteed asuvad suured ettevõtted ja sealt käib üle sadu inimesi päevas.
Tabivere vallavanem Tarmo Raudsepp näitas, kuhu vald tahab ehitada tunneli. Teisel pool raudteed asuvad suured ettevõtted ja sealt käib üle sadu inimesi päevas. Foto: Margus Ansu

Ehkki üle raudtee kõndida on ohtlik ja see pole ka seaduslik, teevad paljud Tabivere elanikud seda ikka. Et parandada ohutust ja vähendada jalavaeva, tahab vald tulevikus ehitada raudtee alt läbi tunneli.

Tallinna-Tartu raudteeliin lõikab Tabivere aleviku pooleks nii, et ühele poole jäävad elamud, teisele poole aga palju töökohti pakkuvad tootmisettevõtted.

Kuid alevikus on vaid üks ametlik raudteeületuskoht ja see asub keskusest ebamugavalt kaugel. Varem oli ülekäigukohti neli, meenutas vallavanem Tarmo Raudsepp.

«Võib oletada, et meil on kuni 500 ebaseaduslikku raudteeületust päevas,» tõdes Raudsepp. Teisel pool raudteed asub 160 tootmisega seotud töökohta. Näiteks Mayeri keemiatööstuse töötajad peavad tööle jõudmiseks minema neli kilomeetrit ringi, kui kasutavad ametlikku ülekäiku. Kodust otse üle raudtee tööle minnes saab hakkama 500 meetriga.

Pärast seda, kui Elron tõi Tallinna-Tartu liinile uued reisirongid, on Tabiveres raudteel surma saanud kaks inimest. Ehkki need traagilised juhtumid ei olnud seotud tööle tõttamisega, on vallavalitsus avaldanud soovi raudteel turvalisust parandada.

Eile lõuna paiku võis näha vaatepilti, kuidas palju töölt koju lõunale minevaid tabiverelasi ületas raudteed. Enamasti saabusid nad jalgrattaga, raudtee ületati jalgratast õlal hoides, seejärel roniti teekonna jätkamiseks uuesti sadulasse. Teiste seas ka kohalik elanik Andres Reinesberg, kelle sõnul ületab enamik tööstusalal töötajatest raudteed neli korda päevas. Nimelt hommikul tööle minnes, kodus lõunal käies ja õhtul koju naastes.

Riiklik raudtee-ettevõte väljastas valla soovil projekteerimistingimused ja koostöö Eesti Raudteega on olnud hea, ütles Raudsepp. Eesti Raudtee esindajatelt eile tabiverelaste plaani kohta kommentaare saada ei õnnestunud.

Tunneli eskiis on valmis, järgmine töö on eelprojekti koostamine, milleks omavalitsus kuulutas äsja välja riigihanke. Projekteerimine ja ehitus läheb vallavanema hinnangul maksma umbes 370 000 eurot. Raha loodab vald selleks saada piirkondliku konkurentsivõime parandamise meetmest. Positiivse otsuse korral peaks omavalitsus maksma summast 15 protsenti.

Ehituseks läheb tõenäoliselt aga alles aastal 2018, prognoosis vallavanem. Tunneli kõrval soovib vallavalitsus lähiaastatel parandada ka kergliikluse võimalusi.

Niisiis peaks tulevikus tunnelini viima keskusest alguse saav kõnni- ja rattatee. Laiendada tahab omavalitsus ka raudteeäärset parklat.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles