Emajõe kallasrajale tuleb juurde kolm purret

Eleen Laasner
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
2014. aasta suvel paigaldatud purre. Graafika: Kaido Linde
2014. aasta suvel paigaldatud purre. Graafika: Kaido Linde Foto: Tartu linnavalitsus

Möödunud suvel kallasrajale paigaldatud kahele purdele lisandub kevadeks veel kolm. Viie purdega kaetakse vesisemad alad nii, et jala liikujad pääseksid looduslikku rada mööda Sõpruse sillast Ihaste sillani.

Raja pikendamisega tahetakse abilinnapea Valvo Semilarski sõnul luua paremad tingimused kalameestele ning matka- ja loodushuvilistele vaba aja veetmiseks. «Ekstreemsuse huvilistel oleks isegi võimalik seal rattaga sõita,» arvas Semilarski. Tekkiv terviserada avaks külastajatele Emajõe, võimaluse korral paigaldatakse sinna ka istumiskohad.

Veekogu vasakkaldale kujunev rada on ka otstest ühendatud teevõrgustikuga, nii pääseb rajale ligi mõlemalt poolt. Praegu tundub linnale selline lahendus parim. «Usume, et rada leiab kasutamist, sest sobib mitmesuguste huvidega inimestele,» ütles abilinnapea.

Purded võimaldavad kõndida Emajõe luhapealsel alal ning kuna see on looduskaitse all olev piirkond, siis ei oleks võimalik panna sinna kõvakatet. Semilarski sõnul poleks see looduse keskele sobinudki. «Teiste pindamisvõimaluste, nagu multši puhul võib juhtuda, et suurvesi peseb selle minema,» lisas ta.

Juba maha pandud purrete pikkused on vastavalt 10 ja 12 meetrit, uued on 6, 8 ja 65 meetrit pikad. Pikim neist kulgeb üle Emajõe vana sängi. Uute purrete abil saab jõe äärt mööda läbida 4,2-kilomeetrise raja.

Praegused purded pandi oma kohale nii maismaad kui jõge mööda. Kuidas uued purded paika saadakse, pole veel teada, küll aga võib tööd alustada juba talvel, sest siis on veetase madalam.

Purrete paigaldus läheb maksma 32 350 eurot, tööd teeb OÜ Top Marine ning need saavad paika tulevaks kevadeks. Kaldaäärse raja täiustamist toetab keskkonnainvesteeringute keskus.

Plaanid paremkaldaga

Järgmised tööd kallasraja paremaks kasutamiseks tahetakse abilinnapea sõnul ette võtta paremkaldal ja luua nii mugavamad liikumisvõimalused Võidu sillast Karlova sadamani. «Tahame Emajõge rohkem avada, esimeses etapis on plaan rajada kallaspromenaad,» ütles ta. Läbirääkimised selleks Fortumi ja veeteede ametiga juba käivad.

Linnavalitus on läbi aegade eri viisidel proovinud Emajõge rahvale avada. «Mõlemalt poolt korda tehtud ja liikumist võimaldavad kaldad oleksid hea alternatiiv väsinud Jänese matkarajale,» arvas Semilarski.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles