Nordecon tõmbas Tartu ümbersõidu ehitustöödele joone alla

Risto Mets
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Tartu läänepoolsel ümbersõidul valmis viies ehitusetapp.
Tartu läänepoolsel ümbersõidul valmis viies ehitusetapp. Foto: Nordecon

AS Nordecon lõpetas tähtajaks Tartu läänepoolse ümbersõidu viienda ehitusala projekteerimis- ja ehitustööd ning andis objekti maanteeametile üle.

Ettevõtte teatel uuendati lennuvälja ristmikuni viivat teelõiku ning ehitati kokku kolm viadukti ja üks tunnel. Muu hulgas tehti Tõrvandi ristmikul Eestis unikaalne sillatõste ja asetati paika ligi 300 tonni kaaluv betoonist raudteeviadukt.

Tartu läänepoolsel ümbersõidul valminud Lemmatsi teest kuni lennujaama ristmikuni ulatuv teelõik on oluline liiklussõlm, mida kasutab ööpäevas üle 14 000 sõidukijuhi alates kohalikest liiklejatest kuni transiitliiklejateni välja, leidis ASi Nordecon juhatuse liige Erkki Suurorg pressiesindaja vahendusel.

Tõrvandi ristmik ehitati eritasandiliseks risteks, selle tulemusel hakkas Tõrvandi ja Ülenurme aleviku vaheline liiklus ning kergliiklus käima põhimaantee ning raudtee all. «Nordeconile tähendas aga sealse raudteeviadukti paigaldus huvitavat insenerialast väljakutset, millega kõik projekti osapooled toime tulid,» tõdes Suurorg.

Ehkki objekt anti tellijale üle novembris, sai uut teed kasutada juba märksa varem. Valminud teelõik võimaldab autojuhtidel lennujaama ristmikuni sõita palju sujuvamalt ja ohutumalt kui varem ning ka lubatud piirkiirused on suurenenud, lisas juhatuse liige.

Tallinna-Tartu-Võru-Luhamaa maanteel Lemmatsi teest kuni Lennuvälja teeni ulatuval kolmekilomeetrisel lõigul projekteeriti ja ehitati välja suuremas osas 2+2 sõidurajaga maantee koos sinna juurde kuuluvate tehnovõrkudega. Lisaks ehitati lõigule kaks maanteeviadukti, raudteeviadukt ning jalgratta- ja jalgteetunnel, rekonstrueeriti ristuvad ühendustänavad ja kõrvalteed, ehitati välja Tamme tänava ühendustee ning Lennuvälja tee lõik koos ringristmikuga. Ühtlasi said kohalikud kõrvalmaanteed tolmuvaba katte umbes seitsme kilomeetri ulatuses.

Kogu Tartu läänepoolse ümbersõidu pikkus on 12 kilomeetrit ning see kulgeb mööda Tallinna-Tartu-Võru-Luhamaa trassi Kandikülast Uhtini. Ümbersõidu väljaehitamine on jagatud kuueks ehitusjärguks. Tulevikus on kavas Tartu läänepoolne ümbersõit ehitada valdavalt neljarajaliseks esimese klassi maanteeks.

Läänepoolse ümbersõidu viienda ehitusala tööd algasid projekteerimistöödega augustis 2014 ning kestsid 15 kuud. Tellija oli maanteeamet. Projekti kaasrahastas 85 protsendi ulatuses Euroopa Liidu ühtekuuluvusfond. Ehitustööd maksid ligi 10,2 miljonit eurot.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles