ETK nimemuutus poode ei puuduta

Jaan Olmaru
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
ETK uut nime Coop reklaamisid eile viis veoautot, mis sõitsid Eedeni parklast kesklinna kaudu Lõunakeskuse juurde.
ETK uut nime Coop reklaamisid eile viis veoautot, mis sõitsid Eedeni parklast kesklinna kaudu Lõunakeskuse juurde. Foto: Margus Ansu

Tarbijateühistuid koondav Eesti tarbijateühistute keskühistu (ETK Grupp) andis eile viie suure veokiga läbi Tartu sõites märku, et neil on uus nimi – Coop Eesti. Poenimed jääva siiski muutumatuks.

Coop Eesti kommunikatsioonijuht Ivo Rull ütles, et kui seni olid ETK Gruppi kuuluvad ühistud oma logode ja muu kujunduse poolest väga erinevad ning tekitasid segadust, siis nüüd on ühistutel avalikus suhtluses sama kujundusega kaubamärk, mille all tuuakse välja piirkonna nimi, näiteks Coop Elva või siis Coop Antsla.

Coopi märk võetakse ühistutes kasutusele järk-järgult.  

Keskühistu nime muutus ei tähenda siiski seda, et muutuksid ka ketimärgid, nagu näiteks Konsum, Maksimarket või A ja O.

Tartu tarbijate kooperatiivi (TTK) juhatuse esimees Tarmo Punger ütles Tartu Postimehele, et  esialgu ei muutu ka TTK nimi.

«Muutunud on ETK juriidiline nimi ja kaubamärk. ETK gruppi kuuluvatel ühistutel on nüüd võimalus kasutada uut logo. Ühistute poolt vaadates on juriidiline pool täna täpselt samasugune, nagu see oli eile, ehk meie juriidilised nimed ei muutunud, aga meil on nüüd võimalus kasutada varasema ETK asemel Coopi ja tõenäoliselt hakkame seda ka kasutama,» selgitas Punger.

Esialgu ei kasuta

Põlva tarbijate ühistu juhatuse esimees Peeter Urman märkis, et nemad ei hakka Coopi oma ärinimes kohe kasutama. «Esialgu jäi meil ETKga kokkulepe, et kui mõni ühistu tahab Coopi kasutada ka oma ärinimes või kaupluse kaubamärgi juures, siis see on vabatahtlik. Aga Põlva ühistu praegu Coopi kasutama ei hakka,» selgitas ta.  

Coop Eesti keskühistu juhatuse esimehe Jaanus Vihandi teatel võimaldab uue nime ja logo kasutuselevõtt muuta grupi tegevuse seesmiselt ühtsemaks. «Me saame ühistegevuse eeliseid veelgi selgemini rahvale tutvustada,» ütles Vihand pressiteate vahendusel.

Juhatuse esimehe hinnangul ulatub nime muutmisest saavutatav majanduslik efekt igal aastal ligi paari miljoni euroni, millest võidavad ühistu kodumaised klientomanikud ja tarbijad.

Kahekümnes riigis

«Oleme nüüd rahvusvahelises suhtluses ja äris arusaadavamad. Liikmelisus Euro Coopis, mille osaliste iga-aastane koondkäive ületab Eesti riigieelarvet ligi kümme korda, teeb Coop Eesti tugevamaks läbirääkimistel rahvusvaheliste suurkorporatsioonidega ja võimaldab järjest enam teostada otsehankeid,» ütles Vihand.

ETK kuulub 2005. aastast Euroopa suurimasse ühistute võrgustikku Euro Coop, mis tegutseb 20 riigis ning ühendab 4500 ühistut, 450 000 töötajat ja 36 000 müügipunkti üle Euroopa. Enamik Euroopa ühistutena toimivaid kaubandusorganisatsioone töötab praegu Coopi kaubamärgi all.

Coop Eesti koondab 19 piirkondlikku tarbijateühistut ja keskühistut.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles