Tartu kesklinna lisandub 300 uut korterit

Jüri Saar
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Planeeringueskiisi järgi saaks taksopargi alale ehitada ühtekokku seitse kortermaja.
Planeeringueskiisi järgi saaks taksopargi alale ehitada ühtekokku seitse kortermaja. Foto: Tartu linnavalitsus

Tartu kesklinna Filosoofi, Riia ja Era tänava vahele tuleb seitse uuselamut, millest kolm võivad olla kuni kaheksakorruselised, näeb ette avalikule arutelule saadetud planeeringu eskiislahendus.

Hoonestatav ala on ligi 1,7 hektari suurune, sellele võib moodustada seitse korterelamumaa krunti ning ehitada kaks kolme-, kaks seitsme- ja kolm kaheksakorruselist korterelamut.  Hoonete suurim lubatud ehitusalune pindala on 4100 ruutmeetrit.

Tartu abilinnapea Jarno Laur selgitas, et tegu on masu eel toppama jäänud arenduse uuesti käima lükkamisega. «Taksopargi detailplaneeringu põhilahendus on sama, mis 2008. aasta planeeringuski on paberisse raiutud, aluseks on Salto arhitektuuribüroo püramiidikujulised hooned,» ütles ta.

Parkimine maa all

Laur lisas, et omaaegset planeeringulahendust on majanduslikest kaalutlustest lähtudes veidi muudetud. On toodud sisse ala lahtikruntimine, mis on nüüd lubatud, olgugi et maa-alune parkla jääb ühte tervikusse. On võimaldatud ka hooneid etapi viisi välja ehitada. Tegemist on abilinnapea sõnul väga suure ehitusega.

«Seesama ehitusalane pindala, mis oli ka vanas planeeringus, on jagatud ühe võrra suurema hoonete arvu peale,» ütles Laur. «Viie astmetega püramiidja hoone kõrval on kaks madalamat hoonemahtu. Suurendatud on elamispindade osakaalu, varem oli äripindu rohkem ette nähtud.»

Suur ja tähelepanuväärne otsus on Lauri sõnul see, et kogu parkimine on viidud maa alla. Parklasse on ette nähtud kaks pääsu, üks Era, teine Filosoofi tänavalt. Era ja Võru ristmikule peaks tulema foor.

Olemasoleva kõrghaljastuse asemele on plaanis uus.

«Maa-aluse parkimise korraldamine on ehituslikult ilmselt üks kallemaid osasid,» sõnas Laur. Alguses, kui tuldi planeeringut ümber tegema, oli arendaja mõte loobuda maa-alusest parklast. Linnal ei oleks midagi olnud selle vastu, kuid siis ei oleks saanud lubada ehitada nii palju kortereid.

«Ilmselt arendaja tegi oma lihtsa rehkenduse, kumb on kasulikum. Kas teha odavamalt parkimiskohad või minna kallima parkimislahenduse peale, aga teha selle võrra kortereid juurde,» rääkis Laur.

Tema meelest on Salto arhitektuuribüroos välja pakutud lahendus väga ilus töö, iseküsimus, kui realiseeritav on see pea olematu majanduskasvu olukorras.

Linnale ideaalne

«Linna seisukohalt oleks ideaalne lugu. Kesklinna piirkonda suhteliselt palju uut elamispinda, parkimine maa alla – mida me veel võiksime tahta,» ütles Laur.

Kõnealuse ala planeeringulahendus oli omal ajal esimene, mis saadi arhitektuurivõistluse tulemusel.

Arendust eestvedava kinnisvaraettevõtte Colordia juhataja Laur Laaneleht teatas eile kirjalikult, et ajapuuduse tõttu ei saa ta sel nädalal teemat kommenteerida.

Eelmisel korral põhjustas selle ala planeering tormilisi arutelusid, muu hulgas muretses Pauluse kirik, et jääb kõrgete hoonete varju.

Eskiislahendust tutvustav avalik arutelu on 26. oktoobril kell 16 linnaplaneerimise ja maakorralduse osakonnas, Raekoja plats 3, ruum 303.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles