Miks ei põle uuel rattateel kõik lambid?

Jaan Olmaru
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.

Linna kodulehekülje rubriigis «Ametnik vastab» kurdetakse, et Anne kanali ja Emajõe vahel uuel kergliiklusteel põleb vaid iga kolmas valgustuslatern. Miks lambid ei põle?


Vastab Tartu linnamajanduse osakonna teedeteenistuse spetsialist Sven Ilves:

Hea, et niigi palju põleb. Mul ei olnud kõiki dokumente, mida on elektriasjadele vaja, ja enne seda ei tohi üldse põlema panna.  

Millised dokumendid puudu on?

On vaja kasutuselevõtu tunnistust, ja mis selleks täpselt vaja on, seda ma teile ei ütle. Neid dokumente on nii palju, et inimesed ei saa nendest nagunii aru.

Kas ülejäänud laternad põlevad siis praegu ilma loata?

Ei põle loata. Mõõtmised on tehtud, aga lihtsalt ei tohi rohkem panna. Mõned põlevad selle pärast, et muidu oleks päris pime. Eesti Energia pidi ka peakaitset suurendama, sest väiksemaga lööb kõik välja.  

See polnud teadlik kokkuhoid?

Ei olnud. Me ei tahtnud, et tee saab valmis ja üldse midagi ei põle. Inimesed ju liiguvad seal. Tuli leida minimaalne variant. Tee oli vähemalt näha.

Miks see asi venis?

Ei jäänudki venima. Seal tuli lihtsalt ühte kohta teha üks juurdeehitus. Üks koht jäi pimedaks. Sõpruse silla juurde pandi kolm uut lampi.

Kas silla all on ka lambid?

Sealt varastati juba ära. Ja kolmest uuest lambist varastati ka kaks ära. Ei jõua neid nii palju panna, kui ära virutatakse. Need olid spetsiaalsed tunnelivalgustid. Üks maksab mitu tuhat krooni. Nüüd panimegi silla juurde kolm uut valgustit, mida projektis ei olnud. See lõik oli muidu liiga pime.

Millal kõik korda saab?

Lähematel päevadel kindlasti. Lambid põlevad nii nagu ülejäänud tänavavalgustus. Nii et öösel on ka tee valge.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles