Südaöise bussiliini sulgemine teeb tuska

Kristi Karro
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Taisto
Taisto Foto: Aldo Luud/Õhtuleht

Septembri keskpaigani sõitnud südaöine buss Tallinnast Tartu oli mõnelegi tartlasele ainus võimalus pärast teatris või kontserdil käiku, aga ka laevalt või lennukilt tulles kodulinna pääseda.

Taisto Liinide buss Tallinn-Reisisadam-Lennujaam-Tartu väljus südaööl bussijaamast ning korjas seejärel sadamast peale hilistelt laevadelt ja lennujaamast õhtustelt lendudelt tulnud tartlased.

Nüüd ei jää neil inimestel üle muud kui pealinnas öömaja otsida. See on toonud Tartu Postimehe toimetusse mitu pahameelekõnet.

Südaöise bussiga sageli sõitnud tartlased rääkisid Tartu Postimehele, et see buss oli tihti puupüsti täis, eriti nädalalõpus. On olnud isegi juhtumeid, kus mõni inimene bussi peale ei mahtunudki.

Taisto: ei tasunud ära

Taisto Liinide veokorraldaja Jan Landrat selgitas, et kuigi öisel reisil oli mõnel päeval tõesti rohkelt sõitjaid, esines ka päevi, kus bussis sõitis kaks-kolm inimest – ja aastas oli selliseid tühje päevi tema sõnul paraku rohkem.

«Kui arvestada sinna juurde, et lisaks öisele reisile teenindas sama buss päeva jooksul ka teisi väljumisi, siis kõigi reiside kokkuvõttes oli selle bussi ülevalpidamine meile juba pikemat aega kahjumlik,» teatas Landrat.

Küsimusele, kas buss poleks saanud olla käigus vaid sõitjaterohketel päevadel, vastas Landrat, et see pole majanduslikult otstarbekas, sest sellega jääks lahendamata probleem, mida teeksid buss ja bussijuht ülejäänud päevadel.

Landrat selgitas, et Taisto Liinid on kõige suurema turuosaga bussiettevõte Viljandi-Tallinna ja Pärnu-Tallinna liinil ning sinna läheb ettevõttel ka põhirõhk.

Tallinna-Tartu vahel on tema sõnul piisavalt suur konkurents Mootor Grupi ettevõtete, Elroni ja Super Busi vahel ning Taisto Liinid ei soovi väikeettevõttena suurte hammasrataste vahele.

Landrat lisas, et aegade jooksul on selle öise liini vastu olnud huvi ka teistel bussiettevõtetel. Ta soovitas huvilistel teha neile liini ülevõtmiseks ettepanekuid, siis hakkab ehk ka buss uuesti sõitma.

Amet: rahvas nõudku

Maanteeameti ühistranspordi osakonna juhataja Kirke Williamsoni sõnul pole ükski teine vedaja jutualuse Tallinna-Tartu liini vastu huvi tundnud.

«Iga maakonnaelanik võib vastava sõidusooviga pöörduda maavalitsuse või ka kohaliku omavalitsuse poole,» lausus Kirke Williamson. «Kui selgub, et liinil oleks piisavalt sõitjaid, esitab maavalitsus taotluse maanteeametile selle liini dotatsiooniks.»

Tartu maavalitsuse majandusarengu peaspetsialist Anne Vodi ütles, et maavalitsus ei saa Tallinna-Tartu ekspressliini käima panna avaliku maakonnaliinina.

«See on nii ekspressliin, kui üks ekspressliin olla saab,» tõdes ta. «Maakonda küll läbis, aga peatusi polnud.»

Teine asi oleks Vodi selgituse järgi see, et kui mõni maakond leiaks, et neil on maakonnas mingit peatust tõesti vaja. Bussiliini taastamist saakski tema sõnul ette võtta koostöös teiste maavalitsustega, kelle territooriumi liin läbib.

Üldjuhul võtab asja Vodi sõnul üles maakond, kellel on liini vastu enim huvi.

Nii pani Lääne maavalitsus selle aasta lõpuni avaliku liinina toimima Eesti Bussi endise Tartu-Haapsalu kaugliini, millel lõpetati reisijatevedu septembri keskel. Läänemaal oli nimetatud liinil palju peatusi.

Tartu linnapea Urmas Klaas ütles Tartu Postimehele, et linn on öise bussiliini sulgemisest tekkinud probleemiga kursis. Ta kinnitas, et linnavalitsus pöördub bussifirmade poole, uurimaks võimalust hiline Tallinna-Tartu buss uuesti sõitma panna.
-------------------------------------

Millal pääseb tartlane liikuma?

• Tallinn-Tartu: kõige varem kell 5.40 ja kõige hiljem kell 23.00

• Tartu-Tallinn: kõige varem 2.50 ja kõige hiljem 21.00

• Tartu-Võru: kõige varem 0.00 (pühapäeviti) ja kõige hiljem 22.35

• Tartu-Valga: kõige varem 8.00 ja kõige hiljem 19.45

• Tartu-Otepää: kõige varem 6.45 ja kõige hiljem 21.00

• Tartu-Põlva: kõige varem 6.40 ja kõige hiljem 22.00

• Tartu-Jõgeva: kõige varem 7.10 ja kõige hiljem 20.00

• Tartu-Pärnu: kõige varem 7.00 ja kõige hiljem 18.40

• Tartu-Rakvere: kõige varem 7.10 ja kõige hiljem 17.05

• Tartu-Jõhvi: kõige varem 8.15 ja kõige hiljem 19.30

• Tartu-Viljandi: kõige varem 7.00 ja kõige hiljem 21.00

• Tartu-Tõrva: kõige varem 10.05 ja kõige hiljem 18.40

(Tabel on koostatud 5. oktoobri graafiku põhjal.)

Allikas: tpilet.ee

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles