Pikaleveninud Pargi tänava remont jõudis lõpusirgele

Mari-Liis Pintson
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Pargi tänav Tähe tänava poolt vaadatuna.
Pargi tänav Tähe tänava poolt vaadatuna. Foto: Margus Ansu

Plaanitust täpselt aasta ja paar nädalat rohkem kulus Karlova ühe eriilmelisema tänava valmimiseks. Kuigi liikluskorralduslikult on nipet-näpet vaja veel teha, võetakse laupäevast tänavalt telliskivimärgid eest.

Pargi tänava sillutise taastamine pidi lõppema juba läinud aasta septembri keskel. Et aga töid alustati kiirustades ja pelgalt projekteerimistingimustele tuginedes, nii et projekt polnud veel valmiski, ei läinud asi sugugi libedalt.

Tartu linnavalitsuse teedeteenistuse juhataja Urmas Mets tõdes, et sellisel kujul tööde tegemisse oli konflikt juba sisse kodeeritud ja see on viis, kuidas tulevikus ei tohiks kindlasti enam asju ajada.

Peamised vaidlused oli Karlova seltsiga jalakäijate ja jalgratturite ühele teele suunamise ning autode parkimise pärast. Nüüd hakkavad autodest nõrgemad liiklema küll samal teepoolel, ent ratturite ala on kaetud asfaldiga, jalakäijatel kiviparketiga.

Urmas Mets pidas olulisimaks muudatuseks asjaolu, et kui varem olid tänava äärekivid 20 sentimeetri kõrgused, nii et tänava ääres parkiva auto kõnniteepoolset ust ei saanud avada, siis nüüd seda probleemi enam pole.

Algul oli plaan tänav ametlikult avada tuleval esmaspäeval, ent kuna nädalavahetusel on jooksuvõistluse tõttu paljud linnatänavad suletud, tuleb Pargi tänavale sissesõitu keelav märk eest võtta juba laupäeval.

Mets rääkis, et kohe-kohe peaks Saksamaalt saabuma ka tavapärasest vastupidavam klompkivide vuugitäide, mis läheb rentslikivide vahele, et sajuvesi ei saaks vuugivahesid ära uhta. Üht-teist on veel teha ka liikluskorralduse poole pealt.

Olulise muutusena võetakse Tähe tänavalt ära peatee staatus, nii et Pargi-Tähe-Lootuse tänava ristmik muutub samaliigiliste teede ristmikuks ning juhid peavad seal harjuma parema käe reeglist kinni pidama.

Ehkki tänava valmimine venis üle aasta, jäi Metsa kinnitusel ehitusmaksumus planeeritud summa piiresse: selleks kulus 205 000 eurot. Järgmisel aastal on Metsa sõnul teedeteenistuse soov ette võtta Struve tänava munakivisillutise korrastamine. Mets lisas, et see, kas tänavale jääb munakivikate, vajab veel läbi arutamist.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles