Lastekunstikool muutis õppekava paindlikumaks

Jaan Olmaru
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Tartu lastekunstikooli direktor Aadi Tegova ja õppealajuhataja Martha C. Stewart loodavad, et uus õppekava muudab kooli avatumaks ja paindlikumaks.
Tartu lastekunstikooli direktor Aadi Tegova ja õppealajuhataja Martha C. Stewart loodavad, et uus õppekava muudab kooli avatumaks ja paindlikumaks. Foto: Margus Ansu

Tartu lastekunstikool alustas uut õppeaastat uue õppekava järgi, mis koosneb kolmest astmest ning pakub kunstihuvilistele lastele senisega võrreldes paindlikumat õppimisvõimalust.

Kunstikooli direktori Aadi Tegova sõnul palus ta kaks aastat tagasi kirjutada teistel kunstikoolide direktoritel lühikese essee teemal «Milline on ideaalne kunstikool?».

«Soovisin näha, kas on midagi, mis ei oleks eelarves kinni, ja kui palju on ühisosa,» lausus Tegova.

«Kõigi ühine unistus oli olla avatum ja paindlikum. Lisaks veel noorsootöö konverentsidel tajutav trendimuutus, et asutused ei näeks üksteist konkurentidena, vaid lähtuks lapse heaolust ja arengust, andis mulle idee, et praeguse ühe põhiõppe asemel võiks olla mitu eri astet,» selgitas Tegova.

Aastase töö tulemus

Aasta tagasi alustati kunstikoolis õpetajaskonna ja välisekspertidega uue õppekava väljatöötamist. Sellest sügisest ongi kunstikoolis võimalik valida kolme astme vahel.

Esiteks pakub kool lühendatud õppekava: üks kord nädalas korraga neli kuni viis akadeemilist tundi. See sobib Tegova sõnul väga hästi neile lastele, kellel on mitu hobi, trenni või käivad mitmes huvikoolis.

Teiseks pakub kunstikool põhiõpet, mis on 10 tundi nädalas kolmel päeval. «Meie traditsioonilise õppe suurim muutus on see, et varasema ühe valikaine asemel saab juba kolmandast kursusest alates valida mitu ainet,» selgitas Tegova.

Kolmandaks pakub kool nn meistriklassi. Tegova sõnul tähendab see lisatunde põhiõppe ja lühendatud õppe õpilastele, kes on väga hoolsad, andekad ja soovivad enamat.

«Spordis nimetatakse sellist õpilast olümpialootuseks. Meistriklassis tegeleb mentor individuaalselt just õpilase tugevaima ande edasiarendamisega ning kohandab õppetööd õpilase vajaduste järgi,» lausus Tegova. Meistriklassi kutsutakse õpilasi õppenõukogu otsuse alusel.

Õpilased rohkem kaasatud

Kõigi kolme õppekoormuse ühisosa on selles, et õpilane on Tegova sõnul rohkem kaasatud ülesande püstitamisse, rohkem arvestatakse iga rühma individuaalset eripära ja hindamine on pigem kujundav tagasiside, kui lihtsalt numbriline väärtus.

«Selle aasta septembris võtsime uued õppekavad kasutusele ja siit edasi täiendame neid jooksvalt vastavalt kogemustele ja analüüsidele,» lausus Tegova. Ta avaldas lootust, et mahukad muudatused loovad lastele senisest palju paremad võimalused ning suurendavad õpilaste huvi kunstiõppe vastu.

«Me tahame, et õpilased oleks meie juures käies rõõmsad ja motiveeritud. Kindlasti ootame ka sisseastumiskatsetel õpilaste huvi suurenemist. Kui varem tuli õpilasel sageli valida, kas meie kool või mõni trenn, siis nüüd saab ta teha mõlemat korraga. Andekas sportlane võib olla ka andekas kunstnik,» lausus Tegova. Tartu lastekunstikoolis õpib umbes 330 last.


Lastekunstikooli uus õppekava

• Lühendatud õpe: üks kord nädalas, korraga neli kuni viis akadeemilist tundi

• Põhiõpe: 10 tundi nädalas kolmel päeval

• Meistriklass: lisatunnid põhiõppe ja lühendatud õppe õpilastele

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles