Mida teha, kui ei mahu viimasele bussile?

Eleen Laasner
, suvereporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Sirvaku bussipeatus asub Tartust paarikümne kilomeetri kaugusel põldude vahel.
Sirvaku bussipeatus asub Tartust paarikümne kilomeetri kaugusel põldude vahel. Foto: Kalev Saar

Tartlanna Hilja Kolk (72) läks hommikuse bussiga suvilasse ning plaanis õhtul viimase bussiga linna naasta. Buss oli aga rahvast täis ja naine jäi kodunt 20 kilomeetri kaugusele tee äärde.

Hilja Kolk ootas Kambja vallas Sirvaku peatuses bussi 19. juuli õhtul. Kell 20.47 tulema pidanud buss hilines viis minutit. Juht raputas juba enne bussi seisma jätmist pead. Kui uksed avanesid, selgus, et buss on ääreni täis: täidetud olid nii 26 istekohta kui ka ettenähtud viis seisukohta.

Tee äärde jäänud haige põlve ja kahe suure kompsuga vanaproua oli olukorrast väga löödud. Ta pidi kõmpima tagasi kahe kilomeetri kaugusele suvilasse ja mõtlema välja uue plaani. Kõigepealt pöördus ta naabrimehe poole, kuid et too oli hambavalu tõttu veidi napsutanud, ei saanud ta kahjuks Kolki autoga Tartusse viia.

Nii tuligi naisel jääda ööseks naabrite juurde suvilasse: enda omas ta pimedas üksinda olla ei julge.

Järgmisel päeval sai Kolk koos naabrimehega Tartusse. Kuna ta aga end nii solvatuna tundis, rääkis ta juhtunust mõni päev hiljem Postimehele. 

Ranged reeglid

ASi Go Bus Tartu piirkonna teenindusdirektor Ervin Nõmme põhjendas olukorda sellega, et iga bussi puhul on tootjafirma ette määranud nii iste- kui seisukohtade arvu ning bussijuht ei tohi reegli vastu eksida ega rohkem rahvast peale võtta.

Võib tunduda kummaline, et viie seisukohaga bussi ei või enam kuuendat seisjat võtta. Kuid kuskilt maalt peab piiri panema, nentis Nõmme.

Mida peaks siis sõita soovija ette võtma? Ta ei tea ju peatuses oodates, kas mahub peale või ei. «Võib-olla ühel päeval me jõuame selleni, et reisijate arv on reaalajas jälgitav, kuid praegu sellist lahendust veel pole,» sõnas Nõmme.

Sama bussifirma Põlva piirkonna töödejuhataja Elvo Musting oli juhtunust teadlik, sest bussijuht rääkis talle sellest. Bussi oli tulnud ootamatult palju rahvast, kuna Taevaskoja peatuses sisenes suurem rühm inimesi. «Nädalavahetustel ei tea kunagi, kui palju rahvast korraga liigub,» ütles ta.

Mustingu sõnul aitaks olukorda parandada see, kui bussiga liikuvad rühmad annaksid endast varem teada. Siis saaks suurema bussi käiku panna. Grupisõidu soovist võiks teada anda juba reedel.

Taksoarve tasutakse

Musting kinnitas, et Hilja Kolk oli ainuke, kes tol õhtul bussi peale ei mahtunud, edasisel teekonnal bussiootajaid ei olnud.

Mustingu sõnul tuleb selliseid juhtumeid, kus inimene bussi ei mahu, ette ääretult harva. Busside suurused on määratud reisijate arvu järgi, alati on kohti üle jäänud.

Seega on kahetsusväärne, et too õhtu pidi sõita soovijale niimoodi lõppema.

Musting ütles, et kui sama asi veel kunagi peaks juhtuma, tuleks sellest teatada Go Busi infotelefonil 12012. Ta kinnitas ka, et bussist maha jäänu võib tellida takso, mille arve maksab kinni bussifirma.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles