Vastukaja: milleks ikkagi Viljandi turboring

, Maanteeameti kommunikatsioonispetsialist
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Enne Viljandi ringile sõitmist tuleb hoolega vaadata liiklusmärke, sest ringil enam sõidurada vahetada ei saa.
Enne Viljandi ringile sõitmist tuleb hoolega vaadata liiklusmärke, sest ringil enam sõidurada vahetada ei saa. Foto: Margus Ansu

Tartus avati Viljandi ringristmik, mis on nüüdsest kaherealine. Uus turboringristmik on aga tekitanud segadust, sest autojuhid ei tea, kuidas turboringteed läbida.

Turboringristmik on mitmerealine ringtee, millel ei saa ridu vahetada, sest neid eraldavad kivid. Uut lahendust kasutatakse, kuna see parandab läbilaskvust ja on ohutum, sest ristmikku on võimalik läbida sõidurada vahetamata. See tähendab, et kokkupõrkeid juhtub vähem, sest kaasliiklejate kavatsused on arusaadavamad ja kivid tagavad selle, et kõrvalsõitjad ei sõida üksteisele selga.

Varem oli seal üherajaline ringristmik, mis on kõige ohutum ristmikutüüp üldse. Puuduseks olid aga laiad sõidurajad, mistõttu kippusid kiirused suureks ja ka nähtavus oli kohati halb. Vana ringtee läbilaskvus oli väga halb. Uus ringristmik on nihutatud natuke kaugemale lähedal asuvast kortermajast ning see parandab mõnevõrra nähtavust. Lisaks on rajatud jalgteed ja jalakäijate tunnel.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles