Kirgi kütnud taksode keskkonnanõuded said volikogu heakskiidu

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Pildil Tartu taksod Vanemuise mäel.
Pildil Tartu taksod Vanemuise mäel. Foto: Kristjan Teedema

Tartu volikogu kinnitas 26 poolthäälega taksoveol kasutatavate mootorsõidukite ja teenuste hinnakirja nõuded. Olulise uue kvaliteedinõudena soovib linn, et kõigi taksona kasutatavate sõidukite heitenorm vastaks vähemalt Euro 5 standardile.

Taksoteenuse nõuded on sätestatud 1. oktoobril 2015 jõustuvas uues ühistranspordiseaduses. Kohalikele omavalitsustele jääb õigus kehtestada teatud tingimusi, sealhulgas nõudeid taksoveol kasutatavatele sõidukitele teenuse kvaliteedi, sõitjate mugavuse ja keskkonnasäästlikkuse tagamiseks.

Eelnõu volinikele ette kandnud abilinnapea Valvo Semilarski sõnul on oktoobrist kehtima hakkav ühistranspordiseadus senisest leebem ja nii otsustas linn kehtestada nõude, mille järgi sõidaksid Tartus 1. oktoobrist 2018 ainult Euro 5 keskkonnanõuetele vastavad taksod.

Täna kehtestatud määruse kohaselt peavad Euro 5 normile vastama kõik sõidukid, millele alates tänavu 1. oktoobrist taksoteenuse osutamiseks sõidukikaarti taotletakse. Vanemate taksode enne 1. oktoobrit välja antud sõidukikaardid kehtivad neis märgitud tähtajani, kuid mitte kauem kui 2018. aasta 1. oktoobrini.

Volikogu päevakorda jõudnud eelnõu tekitas linna taksojuhtide seas pahameelepuhangu, sest see paneb sadadele sohvritele peale kohustuse vahetada oma sõiduk kolme aasta vältel välja. Selline nõue piirab aga nende arvates ettevõtlusvabadust.

Valvo Semilarski selgitas volinike ees, et taksoluba on Tartus välja antud 550 autole. Kui palju neist päriselt teenust pakub, pole teada. Uuele normile vastab praegu 152 autot. «Meie nägemusel on üleminekuperiood piisavalt pikk,» kinnitas Semilarski.

Volikogu linnamajanduskomisjon oli seisukohal, et taksoteenuse kvaliteet vajab Tartus parandamist ning selleks peaks linnal olema laiemad õigused teenuse kvaliteediküsimustes kaasa rääkida kui ainult võimalus kehtestada nõudeid sõidukitele. 

Komisjon tegi linnavalitsusele ettepaneku küsida riigi seisukohta, millised on kohaliku omavalitsuse õigused ja võimalused kehtestada kvaliteedinõudeid taksoveoteenusele ja vajadusel teha veel ettepanekuid ühistranspordiseaduse muutmiseks. Samuti soovitas komisjon kaaluda Tartu linna taksoveoteenuse hea tava kokkuleppe sõlmimise võimalusi sarnaselt toitlustusettevõtetega tehtud leppele.

Mõnede volinike arvates on uue nõude mõju keskkonnale siiski märkimisväärselt väiksem kui mõju taksode arvule. Semilarski leidis, et eesmärk, mille suunas liigutakse, on siiski õige. Ühtlasi avaldas ta veendumust, et taksode arvu see nõue siiski ei vähenda, vaid tõstab teenuse kvaliteeti.

Vaatamata sellele, et volikogu eelnõu otsusena vastu võttis, et lepi taksojuhid uue nõudega ning ei välista ka kohtusse pöördumist.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles