Kolmapäeval arutas Tartu linnavolikogu linnamajanduskomisjon hiljuti linnavalitsusest tulnud määruse eelnõu «Nõuded taksoveol kasutatavatele mootorsõidukitele ja taksoveoteenuste hinnakirjale» ning otsustas jätta selle muutmata.
Taksoeelnõu jõuab volinike ette
Möödunud nädalal kirjutas Tartu Postimees, kuidas volikogu menetlusse jõudnud eelnõu võib volikogus vastu võttes seada taksojuhid raskesse olukorda. Nimelt leidub selles punkt, mis näeb ette, et Emajõelinnas inimesi teenindavad taksod peavad heitmenormidelt vastama Euro 5 nõuetele.
See aga tähendab, et vanemaid kui 2010. aastal toodetud autosid linn tulevikus enam taksodena kasutada ei luba. Ülemineku- ehk autode välja vahetamise ajaks on määratud kolm aastat. Mõistagi on suurem osa Tartu taksojuhtidest sellele määruse eelnõule vastu, sest enamik linnas sõitvatest taksodest vastab Euro 4 nõuetele. Juhtide hinnangul on Euro 4 ja Euro 5 nõuete vahe minimaalne ning saastenormide karmistamine ei avalda linnaõhu kvaliteedile mingit efekti.
Volikogu linnamajanduskomisjon arutas muu hulgas ka saastenorme, kuid hoopis rohkem siiski teeninduskvaliteedi küsimustega, kinnitas komisjoni esimees Kadri Leetmaa (SDE). Tema sõnul ei võimalda oktoobris kehtima hakkav uus ühistranspordiseadus enam omavalitsusel kehtestada kvaliteedinõudmisi teenindusele ja see küsimus põhjustas elavat arutelu.
Lõpuks otsustati saata määruse eelnõu muutmata kujul volikogule arutamiseks ning leiti, et kui seadus ei luba omavalitsusel kehtestada taksoteenusele kvaliteedinõudeid, tehakse hiljem ettepanek seaduse teksti muutmiseks.
Linnavolikogu istung on määratud 25. juunile.