Tunnel läheb kolmeks kuuks kinni

Jaan Olmaru
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Eile ennelõunal oli vaksalihoonest 250 meetri kaugusele Tallinna poole jäävale ajutisele perroonile viiv ülekäik veel tõkkepuuga kinni pandud, kuid juba
tänasest saavad reisijad minna just sellest kohast üle rööbaste rongi peale.
Eile ennelõunal oli vaksalihoonest 250 meetri kaugusele Tallinna poole jäävale ajutisele perroonile viiv ülekäik veel tõkkepuuga kinni pandud, kuid juba tänasest saavad reisijad minna just sellest kohast üle rööbaste rongi peale. Foto: Margus Ansu

Eesti Raudtee sulgeb alates tänasest remondiks Tartu raudteejaama teisele perroonile viiva tunneli ning paljudel reisijatel tuleb hakata kasutama ajutist puidust perrooni.



Ajutine ooteplatvorm on ehitatud vaksalihoonest 250 meetri kaugusele Tallinna poole ning seda hakkavad kasutama rongiliinid, mis teenindasid siiani reisijaid keskmiselt perroonilt.

Kõige paremini pääseb ajutisele ehitisele raudteejaama tagant mööda esimest platvormi. Perroonile jõudmiseks tuleb ka üle rööbaste astuda, kuid Eesti Raudtee hinnangul on see üsna ohutuks tehtud.

Tartut läbivatest liinidest hakkavad 150-meetrise puidust ooteplatvormi juures peatuma kuus rongi.

«Me eeldame, et ebamugavused on minimaalsed. Samast kohast saab ka teeäärsele perroonile,» ütles Eesti Raudtee avalike suhete juht Urmas Glase. «Ainukene ebamugavus on see, et ajutisel perroonil puudub varikatus.»

Perroon tuleb kõrgem

Eesti Raudtee esindaja sõnul remonditakse vana platvorm täies ulatuses. Viimane tähendab ka seda, et perrooni tasapind tõstetakse euronõuetega ette nähtud kõrgusele, mis on 150 cm teepinnast.

Samuti remonditakse käigutunnel, paigaldatakse invatõstuk ning taastatakse muinsuskaitsealune varikatus. «Muin­­suskaitse nõudeid on arvukalt, kuid põhiline on see, et säiliks algne ilme. Põhiliselt jääb kõik samaks, vaid mõned puitosad vahetatakse välja ja tuleb valtsplekk-katus,» täpsustas Glase.  

Sõiduplaan ei muutu

Ehitustöid teeb Nordecon ning nende maksumus on 4,5 miljonit krooni. Küsimusele, miks tunneli ja perrooni ehitus just nüüd ette võeti, vastas Glase, et selle tingis ettevalmistatavate toimingute kulg.

Leping sõlmiti ehitajaga mais ning ehitusluba saadi septembris. Perrooni ja tunneli remont peaks lõppema jõuludeks.

Edelaraudtee müügijuhi Annemari Oherdi sõnul tunneli remondiga seotud ümberkorraldused rongiliikluses mingeid muudatusi ei too, kuid rongijuhtidelt nõuab ajutine platvorm siiski senisest suuremat tähelepanu.

«Eriti tähelepanelik tuleb olla nende reisijate vastu, kes võib-olla viimasel hetkel kusagilt veel rongile jooksevad,» lausus Oherd.

Reisijaid puudutavad muudatused on kõik kirjas ka ajutistel infostendidel ning samuti Edelaraudtee internetileheküljel.

«Eks info jõudmine inimesteni võtab aega ja kõik ei saa kindlasti kohe kõigest aru, sest ümberkorraldus on päris suur,» tõdes Annemari Oherd ning avaldas lootust, et pärast remonti võiksid lõppeda ka reisijate kaebused koledas seisus tunneli kohta. «Me saime neid ikka palju, aga kahjuks ei olnud võimalik midagi ette võtta.»


Rongide väljumisaeg ja -koht

Edelaraudtee reisirongide väljumisajad Tartust alates tänasest

• Tallinn (E–L)       6.39     platvorm nr 1
• Tallinn       7.34     ajutine platvorm
• Valga     10 00    ajutine platvorm
• Orava (L, P)     10.24     ajutine platvorm
• Tallinn (R, P)     14.05     platvorm nr 1
• Jõgeva     14.15     ajutine platvorm
• Tallinn (E–R, P)    17.23     platvorm nr 1
• Tallinn    18.04     ajutine platvorm
• Valga    18.06     ajutine platvorm
• Orava (E–R, P)    18.14     platvorm nr 1
• Tallinn (R, P)    19.54     platvorm nr 1

Allikas: Edelaraudtee

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles