Tudengite äriidee aitab ettevõtjatel kiiresti tööjõudu leida

Kertu Kula
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
äriidee «QuikTract» üks eestvedajatest Joosep Kibal.
äriidee «QuikTract» üks eestvedajatest Joosep Kibal. Foto: Kristjan Teedema / Postimees

Ettevõtlikele noortele suunatud Tartu ülikooli ettevõtlus- ja innovatsioonikeskuse konkursil «Kaleidoskoop» kuulutati täna võitjaks äriidee «QuikTract», mille eesmärgiks on pakkuda veebiteenust, mis viib ehitustöölised kokku ettevõtjatega, kui viimased vajavad kiiresti või erakorralist tööjõudu.

Ettevõtmise taga on viieliikmeline meeskond, kellel avanes võiduga võimalus sõita Helsingisse rahvusvahelisele idufirmade konverentsile SLUSH.

Meeskonnaliikmetel on valminud ka veebileht, kus tööotsijad saavad end registreerida ja tööandjad märku anda, milliseid töötajaid nad vajavad.

Meeskonnaliige ja Tartu ülikooli infotehnoloogia eriala magistrant Joosep Kibal rääkis, et kuigi ehitustöölisi otsitakse ka kuulutuste ja foorumite kaudu, on «QuikTract» mugavam, usaldusväärsem ja kiirem, sest kuulutuste kaudu töötaja leidmine võib olla küllaltki aeganõudev.

Tulu hakatakse Kibali sõnul teenima ettevõtjatelt, kes töötajaga kokkuviimisel tasuvad teenuse vahendajale orienteeruvalt 50 eurot, millest lähevad ka maksud maha. «See on küll veel läbirääkimiste küsimus, sest kõik oleneb ka sellest, kuidas ettevõtted summasse suhtuvad,» lisas ta.

Kibal ütles, et kui süsteem Eestis tööle hakkab, on tulevikus plaan liikuda kogu Baltikumi ja Põhjamaadesse.

Žüriiliige ja Buildit ärikiirendi tegevjuht Aleksander Tõnnisson ütles, et parima idee osas oli žürii üksmeelel ning võitja joonistus selgelt teiste seast välja.

Lisaks peapreemiale tunnustati ka teisi äriideid. Tartu linna eripreemia sai Miina Härma gümnaasiumi õpilasfirma Wooch, mis toodab puidust käekellasid. Tartu Maavalitsus tunnustas osaühingut Kullasepad, mis pakub mobiilset kullassepatöötuba. Parimateks projektideks kuulutati MTÜ Praktikum Eesti, mis saadab Võru- ja Viljandimaa gümnasistid Eesti tippettevõtetesse nädalaks praktikale, ja projekt «TUUM», mis loob veebisaiti Youtube eestikeelseid populaarteaduslikke videosid. Ajujahi 100 hulka kindlustas aga pääsme «Tripmatch», mis aitab leida parima hinnaga reisisihtkohad.

Žürii ette astus täna ligi paarkümmend ideed. Konkursil osalesid TÜ ettevõtlus- või projektiõppe läbinud meeskonnad, ideelabori ja ideeturu, aga ka teiste kolledžite ja Lõuna-Eesti kõrgkoolide, koolide ja kutsehariduskeskuste tiimid.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles