Uus seadus saadab õpetajad koolitusele

Jaan Olmaru
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Kuigi uus liiklusseadus nõuab lasterühma saatjalt ohutusvesti kandmist alles järgmisest aastast, oli Tartu Meelespea lasteaia Pääsusabade rühma õpetajal Katrin Jakobson-Värnikul nõutav vest seljas juba eilsel jalutuskäigul.
Kuigi uus liiklusseadus nõuab lasterühma saatjalt ohutusvesti kandmist alles järgmisest aastast, oli Tartu Meelespea lasteaia Pääsusabade rühma õpetajal Katrin Jakobson-Värnikul nõutav vest seljas juba eilsel jalutuskäigul. Foto: Sille Annuk

Tulevast aastast kehtima hakkav uus liiklusseadus nõuab lasterühmaga tänavatel liikuvatelt lasteaia- ja kooliõpetajatelt ohutusvesti kandmist ning liiklusalase koolituse läbimist.


Maanteeameti liiklusohutuse osakonna juhataja Raul Romi sõnul tuleneb koolituse nõue seaduse sellest osast, mis puudutab liiklusreguleerijaid.

«Ikka tuleb ju ette, et õpetaja peab lasterühmaga teed ületama. Aga kui ta sõiduteed ületades reguleerib liiklust, näiteks peatab mõne sõiduki, siis on ta juba reguleerija kohustes. Reguleerija kohustes lasterühma saatja peab aga uue seaduse järgi olema läbinud koolituse,» rääkis Rom.      

Millal õpetaja on reguleerija ülesannetes ja millal mitte, sõltub maanteeameti hinnangul olukorrast ja rühma saatja tegevusest. Kui teed ületatakse ülekäigurajal ja õpetaja ei pea tegema selleks ühtegi lisaliigutust, siis ta ei reguleeri.

Teinekord on aga sõiduteed väga laiad ja lapsi palju. Kogu rühm ei jõua võib-olla korraga rohelise tule ajal üle tee. «Õpetaja peab siis liiklusvoogu kinni hoidma ning sellisel juhul on ta juba selgelt reguleerija,» selgitas ametnik.

Olukord rangemaks

Tegelikult on vastavat liikluskoolitust tehtud õpetajatele juba aastaid, kuid nüüd hakkab kõik käima kinnitatud õppekava järgi. «Olgem ausad, eks siiani on ka rühmadega tänavatel liigutud, aga nüüd muutub olukord rangemaks,» lausus Rom.

Kui kalliks õppepäevad lasteaedadele ja koolidele kujunevad, ei osanud ametnik täpselt öelda, kuid siiani on samalaadsed koolitused kestnud neli akadeemilist tundi ning maksnud umbes 4000 krooni.

«Seda võib tasuda ka omavalitsus või lasteaed enda rahakotist,» pakkus Rom. Seni on koolitusi teinud OÜ Roadservice ja OÜ Autosõit.

Tartu Meelespea lasteaia juhataja Heda Kala arvates on sellise koolituse vajalikkus küsitav.

Kallis koolitus

«Kui seadusega pannakse mingisugune koolituskohustus, siis tuleks selleks leida ka raha. Praegu on küll kohustus, aga raha kaasa ei anta. See ei ole korrektne,» ütles Kala ning lisas, et liikluskoolitust on õpetajad läbinud küll ja küll.

Esialgne arvutus näitab, et Tartu-suurusel linnal läheb nõutav koolitus maksma umbes 120 000 krooni.

«See on ainult lasteaiad, aga seadus puudutab ka koole,» lausus Kala. «Eelarvest tulenev täienduskoolituse raha on ju kõik juba ära planeeritud. Kui iga ministeerium hakkab tekitama selliseid toredaid mõtteid, siis sisuliseks koolituseks meil raha ei jäägi.»

Tartu abilinnapea Jüri Sasi kinnitas, et linn mingit lisaraha liikluskoolituseks eraldama ei hakka. «Lasteaedade eelarves on personali koolituseks raha olemas ja siiani on sellest piisanud,» ütles Sasi, kelle sõnul on Tartu koolides ja lasteaedades kokku umbes kaks tuhat õpetajat.

Kuna uus liiklusseadus hakkab kehtima juba kolme kuu pärast, on kõnealuse seadusesätte kehtima hakkamine lükatud aasta võrra edasi.

Liiklusseadus
• Koolieelikute ja algklasside õpilaste rühm võib liikuda ainult täiskasvanute saatel kõnniteel kaks last kõrvuti.
• Kõnnitee puudumisel võib lasterühm liikuda teepeenral, seejuures valgustamata asulateel ning asulavälisel teel ainult valge ajal ja kahesuunalise liikluse korral eraldusribata tee vasakpoolsel teepeenral.
• Lasterühma saatja peab tagama ohutuse ja tal peab olema seljas ohutusvest.
Allikas: liiklusseaduse § 22 lg 7
 

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles