Linn otsib punastele bussidele nimesid

Jaan Olmaru
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Esimene buss sai nime juba eile, kui bussipargi töötaja maalis raeplatsi peatuses sõiduki esiotsa praeguse linnapea eesnime. Bussi võib täna juba liinil näha.
Esimene buss sai nime juba eile, kui bussipargi töötaja maalis raeplatsi peatuses sõiduki esiotsa praeguse linnapea eesnime. Bussi võib täna juba liinil näha. Foto: Artur Kuus

Sarnaselt Tartu kiirabiautodega, mis kannavad naisenimesid, otsustas Tartu linnavalitsus panna nimed ka linnaliinibussidele, et muuta need sõitjatele lähedasemaks ja omasemaks.

Bussidele nimepaneku otsustas linn eilsel istungil, kui arutati taas uue liiniveo riigihanke tingimusi. «Kui nimelised bussid inimestele meeldima hakkavad, siis saame selle nõude juba uude hankesse sisse panna ja bussid tuleks vastavalt kujundada,» lausus linnapea Urmas Klaas. Ta lubas, et esimesed nimelised bussid alustavad juba uuel nädalal.

Nimepaneku mõte tekkis Klaasi sõnul ülemöödunud suvel, kui linnavalitsuse liikmed käisid üheskoos Tartu kiirabi uute autode Eda ja Luule ristimisel. «Aga siis jäi see asi kuidagi soiku. Nüüd on bussid jällegi aktuaalsemaks muutumas ja võiks asja ära proovida,» lausus Klaas.

Osale võistlusel

Sobilike nimede leidmiseks ootab linn kõikide tartlaste ettepanekuid. Linna avalike suhete osakonna juhataja Indrek Mustimets ütles, et nimekonkursil võivad osaleda ainult need, kes on Tartusse sisse kirjutatud. Nime enda kohta väga palju ettekirjutusi pole.

«Ootame siiski ainult eesnimesid, nii meeste kui naiste omi. Ja võivad olla ka kaheosalised. Näiteks Mart-Sander või Karl-Madis,» tõi Mustimets näiteid. Ta lisas, et eelistatud on eestipärased nimed. Samuti võiks nimedel olla seos Tartuga. Näiteks Jaan (Tõnisson), Gustav Adolf (II), Kaarel (Ird) või Andrus (Ansip).

Praegu sõidab Tartus linnaliinidel 51 bussi. Neist ühele pannakse võimuloleva linnapea ja viiele praeguste abilinnapeade eesnimed. «Urmas, Kajar, Tiia, Valvo, Jarno ja Vladimir on meil juba olemas. Seega oleks vaja veel 45 nime,» tegi Mustimets kiire arvutuse.

Konkursil osalemiseks tuleb nimevariant saata e-posti aadressile indrek.mustimets@raad.tartu.ee. Kõikide osalejate vahel loosib linn välja kümme ühistranspordi kuukaarti.

Tasub proovida

Sebe Tartu linnaliikluse juht Üllar Kaljuste arvas, et bussidele nimepanek on kahe otsaga asi. «Ühelt poolt on muidugi hea, kui inimene teab, kellega ta sõidab. Aga kui sõitja harjub ära, et teda viib iga päev tööle näiteks Mari ja ühel hommikul on peatuses hoopis Jüri, siis võib tekkida segadus,» kommenteeris Kaljuste.

Samas oli Kaljuste arvamusel, et asi tasub proovimist. «Võib-olla saavad nimega bussid tartlastele sedavõrd armsaks, et ühissõidukite kasutajate arv hakkab seeläbi kasvama,» lausus Kaljuste.

Tartu kiirabi juhi Ago Kõrgvee sõnul sai kiirabiautode nimetraditsioon alguse eelmisel sajandil. «Otsustasime, et õnnistame oma autod sisse ja paneme neile ka nimed. See pole ainult Tartu autodel nii, aga meie selle algatasime,» lausus Kõrgvee. Ta pakkus, et esimene Tartu kiirabiauto sai nime 1998. aastal.

«Paljas number ei ütle midagi, aga nimi on nimi. Igal autol on oma saatus ja nii on lihtsam eristada,» rääkis Kõrgvee kiirabi kogemusest.

Linna plaani kohta arvas kiirabijuht, et kui inimesel on sellest kasu, et ta saab nimelise bussiga sõita, siis võib panna küll, aga väga originaalne see idee pole. «Kunagi pandi soomusrongidele ka nimed. Pannakse ka laevadele ja paatidele. See on igaühe enda vaba valik ja kõik sõltub sellest, kuidas see vastu võetakse,» arvas Kõrgvee.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles