Bussijaama ehituseni läheb aasta

Jüri Saar
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Tartu bussijaam.
Tartu bussijaam. Foto: SCANPIX

Tartu volikogu kehtestas täna Tasku keskuse laiendamist ja uue bussijaama selle sisse ehitamist lubava detailplaneeringu. Poolt hääletas 25 koalitsioonisaadikut, vastu oli 13 volikogu liiget, kes kuuluvad opositsiooni ridadesse.

 

Emajõe ärikeskuse juhataja Ain Tammvere, Tasku laienduse detailplaneeringuga käsikäes on sedapuhku käinud ka projekteerimine. Mis on nüüd järgmine samm pärast seda, kui volikogu on planeeringu kehtestanud?

Järgmine samm on kindlasti projekteerimine, et täpsemaks minna nende asjadega, mis on siiani tehtud.

Mida on vaja täpsustada, mis on selge ja mis ei ole?

Eelkõige tuleb alustada just insenertehnilistest lahendustest – konstruktsioon, igasuguste eriosade projektid – ja  loomulikult ka arhitektuurse lahendusega jätkata.

Milline on ajakava: millal peaks olema projekteerimine lõpetatud ja saab alustada ehitust ning millal hakkate ette valmistama ajutist bussijaama?

Projektiga läheb tuleva aasta sügiseni kindlasti, enne ei saa ka ehitama hakata. Arvan, et hea juhul saame ehitust alustada 2015. aasta lõpus või 2016nda alguses.

Selleks ajaks on siis vaja Kaluri tänavale plaanitud ajutist bussijaama.

Jah, selleks ajaks tuleb bussijaam ümber tõsta.

Arutelu bussijaama planeeringu üle on olnud väga intensiivne, ootused on suured. Millise surve paneb arendajale vajadus ootused täita ja kartused kummutada?

Me oleme aru saanud ja teame, et see on väga oluline koht Tartu linnaruumis. Vastavalt sellele on ka väga suurt rõhku pandud nii bussijaama sise- kui ka välispoolele. Kindlasti ei tule siia mingisugune kehv, vaid Tartule sobiv esinduslik bussijaam, kus on mugav olla nii reisijatel kui bussijuhtidel.

Aga kui planeeringuprotsessist rääkida, siis viimasel ajal on palju juttu olnud muust asukohast, mis pole üldsegi selle planeeringu teema. Oleme ikkagi kogu oma arendusega jäänud piiridesse, mis meile on planeeringuga antud.

Muu asukoha kaalumise vajadusele on viidanud maavanem, selle otsimise vajadusele on arutelude käigus tähelepanu juhtinud teisedki. Mida arvate kartusest, et bussijaam ei mahu ära, või arvamusest, et bussijaamal on kusagil mujal parem?

Eks need inimesed, kes selle mõtte on välja käinud, peavad ise põhjendama, miks nad tahavad bussijaama mujale viia ja miks nad kardavad, et bussijaam ei ole kõige sobivam selles asukohas, kus see on.

Nende mure on pigem, et bussijaam pistetakse Taskusse ja kaob ära, tegelikult nii see ei ole. Kõik arvutused näitavad, et bussijaam mahub ära, ja kõik eksperdid kinnitavad, et see bussijaam mahub siia, et seda on võimalik teha ja teha niimoodi, et saal ja ooteplatvorm on suuremad.

Seda on võimalik teha hästi ja esinduslikult. Selles ma ei kahtlegi.

Hirmu tekitab seegi, et õhk ei ole selles majaaluses bussijaamas hea. Kuidas te tagate, et õhk ei ole mootorivingust paks?

Bussijaam on jah, hoonesisene, aga puhta õhu saamiseks on hulk tehnilisi lahendusi, ja projekteerimise käigus lahendatakse ka ühendus välisruumiga. See ei ole veel täiesti selge, kuidas õhk liikuma hakkab, kas Soola tänava poolne sein on lahti või ei ole. Igal juhul on see tehniliselt lahendatav.

Üks on selge, mida olen kogu aeg rõhutanud: me ei saa lasta tekkida sellist õhku, mis ei sobi inimestele hingata ja mis võib kahjustada kogu keskuse tegevust. Kindlasti on lahendused, mis võimaldavad saada värsket õhku.

Kui palju maksab Tasku laiendus ja sellest omakorda bussijaama moderniseerimise osa?

Sellele meil vastust ei ole. Me ei ole selliseid arvutusi teinud ja projekt ei ole nii peensusteni läbi töötatud. Praegu on ikkagi väga eskiisi tasemel lahendus ja konstruktoritel tuleb teha väga palju tööd.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles