Vaksali-Riia nurgal valmis ülekäigukoht

Jaan Olmaru
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Vaksali tänava viiekorruselise kortermaja aknast võetud fotol on näha, kuidas kulgeb enne uut ülekäiku kergliiklustee.
Vaksali tänava viiekorruselise kortermaja aknast võetud fotol on näha, kuidas kulgeb enne uut ülekäiku kergliiklustee. Foto: Margus Ansu

Tartus Riia ja Vaksali tänava nurgal valminud uus ohutussaarega ülekäik sunnib küll jalgrattureid ja jalakäijad tegema väikese ringi, kuid tänavaületus on varasemast palju turvalisem.

Linna teedeteenistuse jalg- ja jalgrattateede peaspetsialisti Mihkel Vijari sõnul oligi uue ülekäigu rajamise peamine põhjus selles, et vana lahendus oli ohtlik.

«See ebaturvalisus väljendus selles, et jalakäijad ja jalgratturid ei saanud loogilist rada pidi kuidagi ohutult üle. Seal oli mitu konfliktpunkti autodega, kus tuli vaadata nii ette kui selja taha,» selgitas Vijar. Ta märkis, et tipptunnil ületab selles kohas Vaksali tänavat 150–200 inimest.

Valminud lahendus suunab jalakäijad ja ratturid vahetult enne Vaksali tänavat umbes 20 meetrit ristmikust kaugemale. «Jah, nüüd ongi nii, et otse enam ei saa, aga selle eest on teeületus kõvasti turvalisem,» kordas Vijar.

Tuleb ümber harjuda

Kuigi sunnitud kõrvalepõige võib tunduda harjumatu ja ajakulukam, ei uskunud Vijar, et jalakäijad võiksid hakata vanaviisi otse ristmikule pressima. «Ma usun, et alguses on see tõesti natukene võõras, aga mõne aja pärast võetakse uus lahendus omaks,» lausus spetsialist.

Selleks, et ei tekiks kiusatust lõigata, paigaldatakse Riia tänava raudteeviadukti poolsesse otsa torupiire, mis takistab otse liikumist ning suunab uuele kõnniteele. Samasugune torupiire oli esialgu plaanis panna ka linna poole, kuid Vijari sõnul arvas arhitektuuriosakond, et see pole otstarbekas.

«Et otse käimist takistada, on mõeldud kasutada taimi, aga praeguse ilmaga ei saa neid istutada. Nad ei lähe kasvama. Aga kevadel saaks neid panna,» sõnas Vijar.

Ülekäigu linnapoolsele osale on ehitatud väike jalakäijate ringtee, mis plaanitakse samuti istikutega haljastada.

«Ütleme nii, et projekteerija on soovinud seda kohta konkreetsemaks kujundada. Vanasti oli sellel alal parkimine, aga praegu kohtuvad seal nii Riia kui ka Vaksali tänava suund ja et asi konkreetsem oleks, ongi selline vigur sinna tehtud,» rääkis Vijar.

Tööd venisid

Nii uuel pisiringteel kui ka viadukti poolel olevale kergliiklusteele on paigaldatud moodsad sõõrikujulised leedvalgustid, millesarnaseid pole Vijari sõnul varem Tartus kasutatud. «Kuigi need valgustid on kallimad, hoiavad nad kokkuvõttes energiat kokku ja teenivad mingi ajaga ennast tasa,» ütles spetsialist.

Uue ülekäigu ehitas OÜ Ma­veter. Töö läks koos käibemaksuga linnale maksma 76 687 eurot.

Kuigi lepingu järgi pidi ehitus lõppema juba septembri lõpuks, venis see pea kaks kuud pikemaks.

Vijari sõnul oli selleks mitu põhjust. «Oleme selgitusi küsinud ka ehitajalt ja ta väitis, et kuna paljud hanked sattusid neil samale ajale, ei jätkunud lihtsalt tööjõudu,» lausus ta.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles