Uus foor tõi tänavale vähenähtud märgistuse

Vilja Kohler
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Aardla tänaval Jalaka ja Võru tänava vahel on nüüd lisaks uutele fooridele ka teemärgistus «Sõiduteede lõikumisala», mis annab autojuhile märku, et see ala tuleb tühi hoida.
Aardla tänaval Jalaka ja Võru tänava vahel on nüüd lisaks uutele fooridele ka teemärgistus «Sõiduteede lõikumisala», mis annab autojuhile märku, et see ala tuleb tühi hoida. Foto: Kristjan Teedema

Aardla-Jalaka ristmikul hakkasid eile hommikul tööle foorid. Lisaks neile tuleb autojuhtidel seal sõites nüüd arvestada ka vähelevinud teekattemärgistusega, mis näeb välja kui suur maalritöö.

Jalaka ja Võru tänava vahele on maha märgitud suur ruuduline ala, mis algab veidi enne bensiinijaama viivat teed ja lõpeb enne Võru-Aardla ristmikku. Miks oli tarvis see lõik nii kirevaks joonida?

Liiklusseaduse järgi on sõiduteede lõikumisala või sõiduteede lõikumisalal teatud sõiduradade lõikumisalasid tähistav teemärgistus autojuhtidele märguandeks, et seda ala ei tohi kinni sõita, et see lõik peab olema vaba, selgitas Tartu linna liikluskorralduse peaspetsialist Martin Nellis.

Plats tuleb puhas hoida

«Jalaka tänavalt tulevad sõidukid saavad nüüd foori lubava tulega teha vasakpöörde Aardla tänavasse,» ütles Martin Nellis. «Elu on aga näidanud, et autojuhid on mugavaks läinud, enne ristmikku sõidetakse üksteise sappa, tänav pannakse kinni.»

Et Jalaka tänavast vasakpöördega kesklinna poole suunduvatel suurtel linnaliinibussidel oleks piisavalt ruumi seda manöövrit sooritada, tehtigi ristmiku lähedale suur silmatorkav teemärgistus.

Aardla-Jalaka ristmikule paigaldatigi foorid seal eriti tipptundidel kaua vasakpööret oodanud linnaliinibusside ja jalakäijate pärast, kellel pidid tiheda liiklusega Aardla tänava ületamiseks olema kas väledad jalad või palju aega.

Esialgse kava järgi pidi kõnealuse ristmiku ümberehitus valmis saama kooliaasta alguseks. Augusti alguses aga kuulutas linnavalitsus töö tegemiseks korraldatud riigihanke luhtunuks: ainus hankel osa-lenud pakkuja küsis töö eest üle 76 000 euro, kuid linnavalitsus oli arvestanud 30 000 euroga.

Nüüd ehitasid Lemminkäinen Eesti AS ja IB Foor OÜ ristmiku ümber 72 980 euro eest.

«Eelarvesse oli esialgu selleks tööks kavandatud 30 000 eurot,» selgitas linnavalitsuse teede- ja liikluskorraldusteenistuse juhataja Urmas Mets. «Selle raha eest oli kavandatud lihtsam lahendus: Jalaka tänaval oli plaanis nihutada bussipeatusi ja teha sinna ülekäigurada. Aga see olnuks poolik lahendus, sest jalakäijatele oleks Aardla tänava ületamine ja bussidele vasakpööre ikka probleemiks jäänud.»

Ühe rohelisega üle

Ristmiku foorisüsteemi ehitamisel kasutati Idaringtee ehituse käigus Võru-Ringtee ristmikult maha võetud fooriseadmeid. «Kogu töö tegi kalliks uus kontroller, mis paneb

Aardla-Jalaka ning Võru-Aardla ristmiku foorid sünkroonis tööle,» ütles Urmas Mets.

Martin Nellis lisas, et uued foorid on jälgimise all, vajaduse korral korrigeeritakse Aardla-Jalaka ja Võru-Aardla fooride tööd. «Tahame, et autojuht ühe rohelisega mõlemast ristmikust üle saaks,» ütles ta.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles