Kitsale tänavale tuleb uus kortermaja

Jüri Saar
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Salto AB eskiis näitab, millise hoone võimaldaks avalikustamisele minev planeering Kitsas 5 krundile ehitada.
Salto AB eskiis näitab, millise hoone võimaldaks avalikustamisele minev planeering Kitsas 5 krundile ehitada. Foto: Salto AB

Kuni kolmekorruseline ja kuni kuueteistkümne korteriga elamu võib avalikule arutelule saadetava planeeringu järgi kerkida Kitsa tänava treppide äärde krundile number 5.

Vallikraavi Kinnisvara kavandatava uue hoone kohustuslik ehitusjoon on määratud Kitsa tänava äärde. Peamiselt elumajana kasutatavasse hoonesse on kavandatud ka äripinnad.

Hoonel on kolm maapealset korrust ja maa-alune parkimiskorrus. Maapinna reljeefist tulenevalt on Ülikooli tänava poolt vaadatuna parkimiskorrus nähtav. Seega paistab sealtpoolt hoone neljakorruseline.

Majaalune parkla

Majale on kavandatud lamekatus, lubatud on ehitada rõdusid ja terrasse, mis peavad jääma hoonestusala sisse, kuid neid ei arvestata ehitusaluse pindala hulka.

Tartu planeeringuteenistuse juhataja Indrek Ranniku ütles, et maja korterite arv ei ole määratud, kuna aga parkimiskohti on arvestatud 16 ja iga korteri kohta peab olema üks koht, saab järeldada, et kortereid tuleb kuni 16. Eskiislahenduse kohaselt äripinna jaoks parkimiskohti ette nähtud ei ole. Parkimine on lahendatud hoone mahus maa-alusel parkimiskorrusel.

Planeeringu materjalide hulka on lisatud eskiisid, milline võiks tulevane hoone välja näha.

Ranniku juhtis tähelepanu sellele, et need pildid näitavad, mida planeeringuga antav ehitusõigus teha võimaldaks, kuid krundi hoonestamisel on nõue korraldada arhitektuurivõistlus. «Aga see muidu on ilus ju,» lisas ta.

Rohkem autosid

Kitsal tänaval on Ranniku sõnul ilmnemas teisigi ehitussoove ja seetõttu tekib probleeme tänava kasutamisel, sest paratamatult lisandub autoliiklust ja maapinnareljeefist tulenevalt ei ole sõidukeid kuhugi mujale ka suunata.

«Kui sinna lisandub kortereid ja võib veel maju tulla, kuidas me seda Kitsast tänavat käsitleme. Praegu on see valdavalt jalakäigutänav,» rääkis Ranniku. «Kui palju me sinna autosid võime peale lasta, et see jääks normaalseks tänavaks? Avaliku ruumi seisukohalt on see raskuspunkt. Kuid ei ole ka mõtet neid krunte hoonestamata jätta.»

Planeeringuga on aga jäetud võimalus rajada Kitsas 5 krundile, kavandatava hoone ja Kitsas 3 hoone vahelisele alale, jalakäijate läbipääs.

Kitsas 5 krundi pindala on 1418 m². Kuna see asub vanalinna muinsuskaitsealal, on planeeringu vastuvõtmine ja avalikule arutelule suunamine volikogu pädevuses.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles